مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert
مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert

آشنایی با سیستم سوخت رسانی CRI ( کامان ریل )

 

 

 

در موتورهای جدید از سیستم سوخت رسانی CRI ( کامان ریل ) استفاده می گردد . در این سیستم ها بر خلاف سیستم های ردیفی ساده که بالاترین فشار پاشش در آن حدود 240 بار می باشد  کمترین فشار 400 بار بوده که هنگام تحت بار قرار گرفتن دستگاه تا  1200 بار بالا خولاهد رفت. 

 

در این سیستم همه انژکتورها به یک انباره مشترک ( ریل ) سوخت متصل شده اند سوخت تحت فشار در این انباره تا ورودی انژکتورها موجود می باشد که کنترلر با لحاظ شرایط کاری دستگاه که از حسگرها مرتبط دریافت داشته است میزان فشار پاشش را با استفاده از عملگرهای پمپ ( پمپچه ها ) تنظیم و مقدار پاشش را با تحریک یونیت انتهای سوزن کنترل می کند.

 

 

 

بدلیل افزایش فشار پاشش در این سیستم میزان مصرف سوخت بیش از 30 درصد و میزان گازهای آلایند تا 70 درصد ( بسته به نوع دستگاه ) کاهش یافته است .  

 

در این سیستم داده های مورد نیاز کنترلر ( ECM ) از طریق حسگرهای مختلف موجود بر روی موتور مانند سنسور وضعیت میل لنگ ( نصب بر روی فلایویل ) سنسور موقعیت میل بادامک ( نصب بر روی پمپ انژکتور یا همان ساپلای پمپ ) سنسور دمای گازوییل برگشتی ، سنسور فشار روغن ، سنسور فشار دمش توربوشارژر ، سنسور دور موتور و... تامین می گردد.  

 

 

 

این داده ها توسط کنترلر پردازش شده ، فشار و مقدار مورد نیاز سوخت بوسیله میزان جریان الکتریکی که به عملگرها فرستاده می شود کنترل می شود.

 

 

 ساپلای پمپ   

 

سنسورهای اصلی این سیستم : جی سنسور ( G ) حسگر موقعیت میل بادامک ، ان ایی سنسور ( NE ) حسگر موقعیت میل لنگ ، سنسور کامان ریل حسگر فشار سوخت موجود در ریل سوخت و سنسور موقعیت پدال گاز.

 

 

نمونه سوزن CRI

نظرات 264 + ارسال نظر
جواد یکشنبه 18 شهریور 1403 ساعت 14:26

معنی جمله rail pressure error در ماشین کاوه چیه ممنون

فشار ریل سوخت اشکال دارد. ( خطای فشار کامان ریل )

فرامرز یکشنبه 29 بهمن 1402 ساعت 16:02

سلام مهندس دالوند عزیز . آیا این موضوع که پاشش سوخت در سیستم یونیت انژکتور متصل به کامان ریل ، در لحضه پاشش ، مقطعی پاشش میکنه و مثلا یک سی سی سوخت را در تایم پاشش خود ، به سه یا پنج بخش تقسیم میکنه و پاشش میکنه ؟؟ یعنی به جای یک مرحله پاشش ، همون مقدار سوخت رو چند مرحله پاشش میکنه تا احتراق و انفحار ناگهانی نباشه و ضربه وارده به پیستون ، متعادل و یکنواخت باشه ؟؟

سلام
بله معمولا در چند پارت ( اکثرا سه پارت ) با فاصله چند هزارم ثانیه می پاشد.

نقبائی یکشنبه 21 آبان 1402 ساعت 22:01

وقت بخیر گازوییل داخل باک گازوییل داغ شده ماشین البرز مدل ۹۵ است
البته حدودا بیست روز متوالی هم ارور انژکتور میده و بعدا لیلاندی هم کار کرده ودود سیاه هم گاهی اوقات میده
باتشکر

سلام
برگشتی سوخت زیاد شده احتمالا بعضی از سوزنها از کار افتادن ؛ نیاز به بررسی سوزنها و احتمالا تعویض سوزن می باشد.

میثم دوشنبه 15 آبان 1402 ساعت 03:05

سلام مهندس الوند 90 دارم تازه تعمیر کردم سوزن نو شده پمپآزمایش شده سالمه ماشین دود داره وقتی گاز خلاص میدم ولی تو حرکت خیلی کم اصلا معلوم نیست وقتی مسیر طولانی میرم باک خیلی داغ میشه وبخار میکنه و برگشت گازوییل هم زیاده و داغ به نظرتون از سنسور کامانریل میشه؟ سنسور عوض کنم یا کامانریل کامل؟؟؟

سلام
نه به سنسور کامان ریل ارتباطی نداره

حمید رضانژاد شنبه 6 آبان 1402 ساعت 18:59

سلام مهندس ممنون از راهنماییات .ماشین من امیکو کشنده m2640 دو ماه پیش ماشین یهویی از کشش میفتاد سوییچو بازو بست میکردم درست میشد .خود به خود یکی دو ماهه اصلا اون مشکلو نداشت امروز باز شروع کرد همون مشکل منتها فقط مشکل برقی نیست .پامو از گاز کشیدم کنار کشیدنی خاموش شد .برقی هواگیری کردم درست شد منتها پنج کیلومتر رفتم بازم یهویی افت میکنه هوا هم میگیره لطفا راهنماییم کنید

سلام
سیستم سوخت رسانی از باک تا سوزنها باید بررسی بشه اولین نکته خودتون سوراخ روی در باک رو چک کنین که حتما باز باشه

احمد یکشنبه 26 شهریور 1402 ساعت 13:51

سلام مهندس جان فراز دارم ماشین چند روز دود داره سینه کشی کم میاره فره مکنه سنسور دوره متور وکاماریل وجنت هواو رادیاتور وخروجی اگزوز و سوزن همه راچک کردم سالمه لطفاً راهنمایی کنید

سلام
فیلتر هوا و هواکش ، توربو شارژ ( سوپر ) و افتر کولر ( اینتر ) را بررسی نمائید.

عباس پنج‌شنبه 23 شهریور 1402 ساعت 03:08

سلام مهندس کامیونت الوند دارم ماشین موقع که تازه روشن میکنم دورموتور بالاپایین میشه فرمون پیچاندن ویادور زدن در میدان خاموش میشه وجدیدن موقع حرکت ماشین از حال میره بین روشن وخاموش میمونه وجدیدن بعضی اوقات موقع حرکت خاموش میشه ولی در حرکت اصلن موردی نداره ممنون میشم راهنمایی کنید دمت گرم که مردم راهنمایی میکنید

سلام
ایراد خیلی کلی مطرح شده متاسفانه نمی تونم دقیق راهنمایی کنم چراکه این ایراد از فیلترهای گازوئیل و ناخالصی سوخت تا برق سنسورها و کامپیوتر ماشین و حتی گیربکس و پمپ ها هم می تواند باشد.

ابوالفضل چهارشنبه 15 شهریور 1402 ساعت 20:27

سلام مهندس
الوند 8 تن دارم پمپ دستی ماشینم خالی می کنه بعد از بررسی فهمیدم از پمپ گازوییل برگشت می کنه که خالی می کنه سوپاپ برگشت همون پیچ روی پمپ و پمپ دستی را عوض کردم ولی باز خالی می کنه شیلنگ ها هم سالمند بعضی مواقع دور روشن میشه و صبح زمستان ها هم خیلی خیلی بد روشن میشه سوزن ها هم پمپ ساز چک کرد سالم بود ماشینم وقتی سرده خوبه ولی وقتی گرم شد یه ریپ ریز داره ممکنه همه مشکل ها از همین سوپاپ برگشت باشه کامان ریل نو هست و برگشت ندارد شیر برقی هم نو هست
ممنون راهنمایی کنید

سلام
بله می تواند به همین سوپاپ مربوط باشد البته خرابی و مستهلک شدن داخل خود پمپ هم می تواند هنگام گرم شدن سوخت باعث افت فشار شود ، در ضمنا اکثر موتورها یک سوپاپ برگشت دیگر هم روی پمپ اصلی دارن که این سوپاپ هم باید چک شود.

احمد چهارشنبه 28 تیر 1402 ساعت 11:28

سلام مهندس عرض ادب کامپیتور فراز زده factor 5825..یعنی چی

سلام
متاسفانه به کدهای خطای کشنده فراز دسترسی ندارم .

احمدرضا چهارشنبه 28 تیر 1402 ساعت 04:10

سلام مهندس..فراز دارم.چند وقته که ماشین نفس نداره دیاگ میگه فشار سوپر پایینه.سوپر نو مارک ولوو بستم پمپ سوزن تعمیر کردم سنسور ریل عوض کردم سنسور اکسیژن عوض شده تست اینتر تست هواکش و تست منبع اگزوز انجام ولی درست نشده دود سیاه میکنه بعد تعویض دنده ۱۰ ثانیه طول میکشه که درست گاز بخوره خواهشا بگین واسه چیه...خیلی اذیتم کرده

سلام
اول از سلامت و استاندارد بودن توربوشارژر مطمئن گردید ( برخی توربوهای چینی دمش هوای کمتری نسبت به توربو اصلی دارند و هوای وارد به موتور را کمتر از حد مورد نیاز موتور می کنند که این امر سبب کاهش قدرت موتور مخصوصا در دور بالا و نیز دود سیاه می شود. ) مسیر هوای موتور ، جنت ، لوله ها و افتر کولر را بررسی و از سالم بودن آنها اطمینان پیدا کنید.
در صورت صحت همه موارد فوق وضعیت ابتدا سرسیلندر و سپس کمپرس موتور و رینگها را بررسی نمائید.

محسن آقایی سه‌شنبه 20 تیر 1402 ساعت 12:16

با سلام بنده یک کشنده البرز دارم در سینه کشی خطای injector merengue ril persore ever high میاره و ریپ میزنه باید سریعا معکوس بدی وگرنه خاموش میشه خواستم ببینم علت چیه؟ با تشکر

سلام
این خطا به دلایل ذیل می باشد : 1- خرابی فشارشکن ریل ( لیمیتر) 2- خرابی سنسور فشار کامان ریل 3- خرابی یونیت ها
اگر این خطا فقط در دور بالا اتفاق می افتد به ترتیب موارد یک و دو را بررسی کنید.

بهداد پنج‌شنبه 15 تیر 1402 ساعت 01:54

سلام خسته نباشید مهندس گرامی بیل ۲۴۰ ولوو هست که وای استیک و بالا بر رو میکشی زیر بار یا بدون بار دود میکنه بیل کم میاره علتش رو میخواستم بدونم ممنون تشگر

سلام
این مشکل ممکن است به هیدرولیک و یا موتور مربوط باشد
ابتدا فشار های هیدرولیک رو چک کنید اگر دستگاه اروری می دهد بررسی نمائید در صورت نرمال بودن فشارهای هیدرولیک پس زنی موتور ( بلوبای ) و وضعیت سیستم هوا رسانی و توربوشارژر موتور را بررسی نمائید.

بهداد پنج‌شنبه 15 تیر 1402 ساعت 01:50

سلام مهندس خسته نباشید یه سوالی داشتم بنده بیل ۲۴۰ ولوو دارم که یکی از پمپچه هاش گازویل به بیرون میده آیا اورینگ یا واشر فنری میشه قط کرد یا باید تعویض بشه اگه باز کنیم تایمش بهم میخوره یا نه

سلام
تایم موتور به پمپچه مرتبط نیست ؛ زیر برخی پمپچه ها اورینگ و برخی سیل مسی دارند احتمال خراب شدن این دو در کارکرد طولانی زیاد است.

محمد چهارشنبه 14 تیر 1402 ساعت 21:02

سلام من یه ژنراتور ۵۵۰کاوا کمنز مدل QSX15-G8 دارم مشکل خطای پایین بودن فشار سوخت میزنه فیلتر سوخت تعویض کردم مشکل حل نشده سوپاپ فشار شکن انتهای مسیر کامان ریل تعویض کردم بازم جواب نداده موتور حالت سه کار میکنه و دود سفید و با لرزش بالا کارمیکنه و پیام خطا پاک نمیشه ولی اگه پیام خطای پاک بشه درست میشه اگه میشه راهنمایی کنید چکار بازد انجام بدیم تا این مشکل بوجود نیاد.ممنونم

سلام
موتور مشکل تایم دارد احتمالا سنسورهای موقعیت میل لنگ یا میل سوپاپ بدرستی تنظیم نشده اندیا سنسور بوست ایراد دارد احتمالا ضعیف نیز مربوط به خرابی و شر کردن سوزنها می باشد. به موتوربوسیله لپ تاپ مجهز به نرم افزار اینسایت وصل شده و کلیه ارورهای آن را استخراج و بررسی نمائید.

Ali zngnh دوشنبه 12 تیر 1402 ساعت 17:26

سلام وقت بخیر آقای مهندس
من کشنده فراز دارم ماشینم خیلی ضعیف شده دود سیاه میکنه سربالایی سینه کشی واقعا کم میاره سوزن ها تعویض کردم ولی باز مشکل برطرف نشد لطفا راهنمایی کنید

سلام
توربوشارژر ، جنت ها ، افتر کولر ( اینتر ) و مسیر هوای موتور را بررسی کنید

یاسر صالحدوست پنج‌شنبه 25 خرداد 1402 ساعت 10:21

سلام مهندس جان خسته نباشید
کامیون رنو میدلام ۲۷۰دو کابین آتش‌نشانی داریم .چند مدته موقع استارت روشن نمیشه
مکانیک آوردیم بنزین تو هواکش ریخت روشن شد.چند روز کار کرد .بعد چند روز دوباره روشن نشد دوباره مکانیک بنزین ریخت روشن شد بعد از نیم ساعت روشن ماندن دوبار خود به خود خاموش سد .ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
وضعیت کمپرس موتور و پاشش سوخت را بررسی کنید.

علی فضیلی دوشنبه 22 خرداد 1402 ساعت 22:25

سلام مهندس فاو کشنده دارم گازوییل تو باک به شدت داغ میشه علت چی میتونه باشه ماشینم تدریجا صدای قاتق داره

سلام
معمولا ماشین های داری کامان ریل یک سردکن گازوئیل برگشتی دارند ( یک رادایاتور کوچک جلو رادیاتور آب ) اگر این رادیاتور ایراد پیدا کند سوخت برگشتی به باک داغ می شود . دلیل دیگر اگر مقدار سوخت برگشتی زیاد باشد ( بعلت ایراد در سوپاپهای کامان ریل یا پمپ و یا از کار افتادن سوزن ) دما سوخت برگشتی بالا خواهد بود .
نکته : دمای گازوئیل برگشتی در دمای 25 درجه محیط بسته به برند موتور معمولا بین 40-50 درجه سانتی گراد است.

لاله رخی جمعه 19 خرداد 1402 ساعت 01:35

دود سیاه از اگزوز میاد بیرون

سلام
سوحت بیش از حد پاشیده می شود، سوزنها ایراد دارند.

لاله رخی چهارشنبه 17 خرداد 1402 ساعت 12:40

سلام مهندس جان مینی بوس کارسان دارم تازه تعمیر هم کردم الان چند روزه روشن نمیشه گازوئیل
مرتبه پاشش رو سوزن خوب علتش

سلام
اگر از پاشش و فشار پاشش سوخت مطمئن هستید ( هنگام استارت ماشین دود دارد ولی روشن نمی شود ) تایم موتور و کمپرس سیلندرها را چک نمائید. اگر ماشین دود سفید دارد توربوشارژر و سنسور بوست ( حسگرفشار هوای ورودی ) را چک کنید.

حسین جمعه 12 خرداد 1402 ساعت 14:54 http://dalvandengineering.blogsky.com

سلام مهندس جان یک فراز خریدیم از روز اول صدی ۶۷ تا میسوزوند پمپ وسوزن رو تعمیر کردیم فرقی نکرد چند جای دیگه پمپ وسوزن رو چک کردن میگن از این بهتر نمیشه الان موتور تعمیر کردم الان ماشین راه نمیره مثل اینکه کسر سوخت بیاره کوپ میکنه البته صدای سوت سوپر هم کم شده لطف میکنید راهنمایی کنید

سلام
به احتمال زیاد مقدار هوای ورودی به سیلندر کم است علت توربو شارژر نامناسب ( در صورتی که تعویض شده )، شکستگی پره توربو و یا پاره بودن جنت هواکش و توبوشارژر به موتور می باشد.

09057943633 چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 19:49

سلام مهندس جان وقت بخیر ما یه رنو میدلام ۲۷۰ مدل ۸۶ داریم لوله های گازوییل و پمپ گازوییل و سوزن ها و سیم کشی ماشین و سنسور ها و کامانریل و فیلتر ها روههمه روعوض کردیم ماشین تا روشن میشه چند دقیقه بعد گازوییل افت می‌کنه و خاموش میشه و گاز نمیخوره دیاگ هم زدیم مشخص نمیشه الان چهار ماهه درست نمیشه ممنون میشم راهنمایی می‌کردید

سلام
احتمالا مشکل مربوط به مدار کم فشار سوخت می باشد از درب تانک گازوئیل تا کلیه لوله ها ی ورودی به پمپ گازوئیل را بررسی نمایید.

علی یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 ساعت 23:09

سلام یه کاوه 96دارم چند بار سوزن تعمیر کردیم خطای ریل و علامت استوپ می‌آمد ماشین گاز کم جون میشد با رفتن علامت ماشین گاز میخورد الان علامت مثلث زرد خطا میاد در حال حاضر و دیگه اون علامت ریل نمیاد ولی کلا دیگه ماشین کم میاره مخصوصا سربالایی خیلی .موتور تازه تعمیر کردیم شیر برقی . فشار شکن ته کامان ریل هم هم تعویض ولی درست نشده دیاگ زدیم میگن سوزن هست سوزن نو بندازید ایا درست میشه مهندس ممنون

سلام
تعمیر سوزن کامان ریل توسط سازندگان دستگاه توصیه نشده ؛ ممکن است ایراد به قسمت برقی سوزنها مربوط باشد. در صورت مشکوک بودن سوزنها را تعویض نمائید.

رضا چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 ساعت 01:27

سلام مهندس. خدا قوت.ممنون از راهنماییتون.ماشین الوند8تن دارم.موتور وپمپ گازوئیل تازه تعمیره.سوزنها هم لوازمش تعویض شده.دور موتوراز25000بالاترنمیره نفس نداره.آمپر آب بالامیاد دودسیاه میکنه اصلاجون نمیگیره دیاگ زدم میگه فشار پمپ گازوییل از220باربالاترنمیره ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام
ابتدا توربوشارژ ( سوپر) افترکولر (اینتر ) لوله های مربوط به این دو و جنت ها را بررسی نمائید. در صورت عدم رفع عیب فشار شکن پمپ سوپاپ تحویل و سوزنها را بررسی کنید.

محمد پنج‌شنبه 24 فروردین 1402 ساعت 10:46

سلام استاد خسته نباشید
من ی ماشین الوند ۶تن دارم
حدودا ۶ماه پیش سوزن هاشو تعمیر کردم
از اون موقع ماشین کشش پایین
یک موردم موقع باد اصلا راه نمیره سرعتش خیلی میاد پایین اگه لطب کنید ممنون میشم

سلام
تعمیر سوزن کامان ریل توسط کمپانی های سازنده دستگاه توصیه نمی شود. توان فنی تعمیر سوزنهای کامان ریل در کشور بسیار محدود بوده و اکثر تعمیرکاران فقط بخش مکانیکی سوزن را تعمیر و تست کرده و امکان تست قسمت برقی و پاشش سوزن در فشار های مختلف را ندارند.

موسی دوشنبه 14 فروردین 1402 ساعت 22:46

سلام جناب مهندس .وقتتون بخیر
کامیون فاو دارم .تو دور موتور بالا ماشین خاموش میشد سنسور کامان ریل عوض کردم .همون موقع بعد عوض کردن کلا آمپر آب قاطی شده بالا و پایین نشون میده .والا فشنگی و ترموستات هم عوض کردم نشد

سلام
سیم کشی ماشین اتصال پیدا کرده یا کامپیوتر ایراد دارد

حسین هاشمی پنج‌شنبه 10 فروردین 1402 ساعت 20:33

سلام
مهندس جان ماشین من خاورآلوند هستن نزدیک به دو سال هست که لوله کمری یا لوله خوراک گازئیل میبره لطف بفرمایید علتش چیه ممنون میشم راهنماییم کنید
سپاس فراوان

سلام
1- شل بودن بست های نگهدارنده لوله ها 2- نبود یا از بین رفتن لاستیک ضربه گیر زیر بست ها 3- خرابی لیمیتر ( فشار شکن ) ریل

علی پروانه یکشنبه 6 فروردین 1402 ساعت 02:17

سلام‌ ماشین وقتی گاز یدفعه میگیره تا آخر دود سیاه میکنه و همه فیلتر ها عوض کردم بازم دود سیاه میکنه الان چند روز دودش بیشتر شده

سلام
فیلتر هوا ، توربوشارژ ، جنت ها ، افتر کولر (در صورت وجود ) ، لوله و اتصالات هوا به موتور را بررسی نمائید.

احمد شنبه 5 فروردین 1402 ساعت 18:25

عرض سلام خدمت آقای مهندس
میخواستم بدونم , از لحاظ سادگی تعمیرات و نگهداری آسان و اذیت نکردن و راحتی کارکرد ,, کلا پمپ آسیابی بهتره یا کامان ریل ؟

سلام
از نظر تعمیر و نگهداری و سادگی ، پمپ آسیابی
ولی از نظر بازدهی و قدرت بیشتر بدلیل فشار بسیار بالاتر سیستم کامان ریل

اسی یکشنبه 28 اسفند 1401 ساعت 10:38

سلام کامیون البرز دارم اینبار این خطا رو میده3.ecm data lost جناب مهندس میشه بگین مشکل کامیونم از چیه؟

سلام
تعداد کدهای خطا ورودی به ECM بیش از مقدار حافظه کامپیوتر دستگاهست ؛ خطاها رو با دستگاه پاک کنید اگه باز این ارور رو بده یا مشکلات برقی دستگاه زیاده یا ECM ایراد پیدا کرده

اسب یکشنبه 28 اسفند 1401 ساعت 10:30

سلام وقت به خیر کامیون البرز دارم یکماهه دم تعمیرگاه هستم خطا میده3.injector metering rail pressure signal shorted high

سلام
خطا مربوط به سنسور ریل سوخت است یا سنسور یا سیم کشی یا کامپیوتر دستگاه ایراد دارد مرحله به مرحله عیب یابی کنید.

اب پنج‌شنبه 25 اسفند 1401 ساعت 08:33

عرض ادب.مهندس یه فراز دارم یکماهه هست که اول برج کارمیکرد دور موتور بالا ۱۷ موتور تق تق صدا میداد سوزن‌ها را بردیم تعمیر کامپیوتر هم تست کردیم پیش منصوری مهریز.حالا یک بار خونه پنج کار نمیکنه .دوباره خونه.۴و۵و۶ .درضمن گازوئیل میاد تو موتور اورنگ میترکونه.اسیر شدیم یه لطفی کنید راهنمای کنید.متشکرم

سلام
فشار ریل را چک کنید اگر فشار بیش از استاندارد باشد فشار شکن ریل ( لیمیتر ) را تعویض کنید . تعمیر سوزن کامان ریل توسط کمپانی های سازنده دستگاه توصیه نمی شود. تکنولوژی تعمیر سوزنهای کامان ریل بسیار محدود بوده و اکثر تعمیرکاران فقط بخش مکانیکی سوزن را تعمیر و تست کرده و از تست قسمت برقی و پاشش سوزن در فشار های مختلف ناتوانند.

حسین جمعه 19 اسفند 1401 ساعت 14:31

سلام کامیون البرز270گازش مشکل پیداکرده یه کم گاز میدید تخت گازمیشود

سلام
پتانسیومتر زیر گاز و سیم کشی را چک کنید در صورت عدم پاسخ کامپیوتر دستگاه بررسی گردد.

Abas ghalavandi جمعه 19 اسفند 1401 ساعت 10:09

سلام.مهندس جان چند دستگاه کامیون آمیکو داریم که قدرت کشش بعضی از آنها مثلا همیشه یه شیبو با دنده 10بالا میومد الان با 5و6میاد
مدل 1401هستند.باتشکر

سلام
فیلترهای گازوئیل ، صافی اولیه ، صافی ته تانک و فیلتر آبگیر بررسی ، تمیز و در صورت نیاز تعویض گردد.

ناصر چهارشنبه 26 بهمن 1401 ساعت 06:24

سلام آقای مهندس شیلر مدل 99 دارم خطای فشتر بالای سوخت میده ودرحین رانندگی گاز میخوره ولی شتاب نداره گاهی اوقات هم یه مکث تو گاز خوردن داره
لطفا راهنماییم کنید

سلام
متاسفانه با این مدل و موتور آن آشنایی ندارم

رضا دوشنبه 24 بهمن 1401 ساعت 21:50

سلام آقا مهندس الوند6تن دارم زمانی خاموش میکنم باید پمپ دستی بزنم تا روشن بشه هوا میگیره روشن نمیشه دود هم میکنه بعضی وقتا زیاد بعض وقتا کم تو سربالایی بیشتر میشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

سلام
اول سوزنها بعد سوپاپ تحویل ، سوپاپ برگشتی و اتصالات مخصوصا واشر های دور سیل مدار سوخت رسانی را بررسی نمائید.

هوشیار یکشنبه 23 بهمن 1401 ساعت 23:31

سلام اقای مهندس وقت بخیروخداقوت،ایاسرخ کردن منیفولداگزوزوحلزونی دودتوربوشارژمربوط به موتورهای دیزل CRI(مثلاانجین کوماتسو140_3)فقط مربوط به خرابی سوزن انژکتورهستش یااینکه ازخرابی قطعات دیگری هم میتونه باشه،ممنون می شوم ازراهنمایی تان،باتوجه به گران بودن سوزن انژکتوردیگرتوان برای صاحب دستگاه نمی مونه برای ادامه کار،باتشکرازلطف جنابعالی

سلام
مشکل فوق در مرحله اول مربوط به خرابی سوزن و در مراحل بعد می تواند به خرابی توربوشارژر ، سوپاپها وسرسیلندر ، جنت و اتصالات و هواکش و یا استفاده از دستگاه در مناطق بلند و مرتفع باشد

احسان جمعه 14 بهمن 1401 ساعت 15:11

سلام مهندس الوند من کاوه دارم ارور ریل پرشر میده از پونزده هزار بیشتر گاز نمیخوره ولی دود نمیکنه خواهشاً جواب بده

سلام
سوپاپ های تحویل روی پمپچه ها ، و فشار شکن ریل سوخت را بررسی کنید در صورت صحت فشار شکن روی پمپ و در مرحله آخر در صورت سالم بودن موارد چک شده سنسور کامان ریل را چک نمایید.

رضا دولت سه‌شنبه 11 بهمن 1401 ساعت 20:51

سلام. کامیونت جک 5600 (N56) دارم. اول حرکت ماشین دور موتور تا 4 هزار هم میرسه، ولی بعد چند دقیقه دیگه از 3هزار بالا نمیره و ماشین خیلی خیلی کم کشش میشه. علت چی میتونه باشه؟
در ضمن علاوه بر چراغ چک، چراغ EPC هم روشن میشه، البته نه همیشه، اکثر اوقات
ممنون و سپاس گذارم

سلام
باید ارور مربوطه بررسی گردد احتمالا سنسور دمای سوخت برگشتی مشکل دارد .

حمیدرضا سیدآبادی جمعه 30 دی 1401 ساعت 22:06

سلام ،موتورماشین من البرزه،ماشین صبح روشن کردم،بعداز20دقه خاموش شد وروشن نشد،بعدازچک مسیرسوخت،تعویض پمپچه،وفشارشکن ماشین روشن شداماتاوقتی دورموتوربالای10هزارهست ماشین روشنه توابع محض برداشتن پاازرو،پدال ماشین درجاکارنمیکنه،علت ازشمامیخواست بپرسم،دوهفته گرفتارهمینم

سلام
احتمالا مدار اولیه سوخت شما مشکل دارد که با کم شدن دور موتور فشار افت کرده و بدلیل خالی شدن مسیر سوخت ماشین خاموش می شود.

منصور جمعه 30 دی 1401 ساعت 15:46

سلام‌ جناب مهندس یه البرز۹۰دارم یه مدتی هست که تو سینه کشی نمیره سوپر شارژر نو هست فیلتر هارو عوض کردم نشد شیربرقی عوض کردم نشد ممنون میشم اگر راهنماییتون کنید

سلام
با توجه به وفور توبوشارژرهای تقلبی و بی کیفیت احتمال اینکه ایراد از ضعف توربو باشد زیاد است.

داود زنگنه چهارشنبه 28 دی 1401 ساعت 21:40

ماشین من البرز هست زمانی که ی کم سربالایی میخوره یا گاز میدم این پیام خطا میادfuel pump mechanical error لطفا راهنماییم بفرمایید

سلام
پمپ توان فشار سازی مناسب ندارد یا خوب تغذیه نمی شود یا قطعات داخلی آن ایراد دارند.

حسن سنجابی شنبه 24 دی 1401 ساعت 20:43

سلام خدمت مهندس عزیز من یک البرز ۸۹ دارم متور تازه تعمیر کردم سوزن هاش دادم ازمایش گفت سوختش زیاده سر سوزنها خراب بود هر شیش تا عوض کردم ا ما الان موتور نفس نداره وکمی دود سیاه مکنه سوپر نو انرکولر هم نوکردم به نظر سما مشکل چیه ممنون

سلام
اگر دود سیاه است مقدار هوایی که به موتور می رسد کافی نیست هواکش ، توربوشارژر ، افتر کولر و جنت ها را چک کنید.

حامد جمعه 23 دی 1401 ساعت 19:37 http://hossein@gmail.com

با سلام
مهندس کامیونت الوند چراغ چک روشن میشه ماشین گاز نمیخوره یه صدای ویز ویز از پمپ میاد رفتم نگاه کردم تا لوله ای که ازپایه فیلتر گازویل به پمپ وصله ویز ویز میکنه حالت ویبره داره بعد از چند ثانیه درست میشه صدا هم قطع میشه علت چی میتونه باشه پمپ وسوزن سرویس شده شیر برقی هم عوض شده

سلام
شیر برقی ماشین بررسی شود.

نورالدین چهارشنبه 21 دی 1401 ساعت 13:48

سلام عرض ادب خدمت مهندس بزرگوار من یه کشنده دایون دارم مشکل برای ادبلو پیش میاد همانطور خودتونم اطلاع داری ادبلو با کیفیت نیست وسوزن ماشین کیپ میکنه ایا بابرداشتت سوزن سنسور ادبلو واتصال دوسیم ان میتوان سنسور را قطع کرد وبه خودر اسیب نرسه و به سیستم ایسیو دست نزد ممنونم از راهنمایی شما

ادبلو فقط برای حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی می باشد . و مستقیما روی موتور تاثیرگذار نمی باشد.

سعید رستمی دوشنبه 19 دی 1401 ساعت 23:32

سلام مهندس بیل ۴۰۰خط ۸ کد خطای جی سنسور و آنی سنسور میده هر دو رو عوضکردم ولی الان فشار داخل کامپایل رو ندارم

سلام مدار اولیه و پمپ تغذیه ( فید پمپ ) بررسی گردد.

داودبالایی یکشنبه 11 دی 1401 ساعت 10:57

سلام آقای دالوند عزیز من الوند مدل ۹۵به تازگی خریداری کردم وقبلل هم هیوندا داشتم از این زیاد سر در نمیارم الان بااین ماشین دو یا سه ساعت رانندگی میکنم ویا بار سنگین میزنم صدای سوزنها زیاد میشه نمیدونم عادی یانه ایراد داره اگه ایراد داره چیو باید ببرم درست کنم صبح زود روشن میشه وایرادی نداره وقتی درجاهم کا میکنه موتور دل میزنه دود زیادهم نداره لطفا راهنمایی کنید

سلام
صدای سوزنها و پمپچه ها در دور بالا کمی تغییر می کند که بعلت باز و بست سریعتر آنها می باشد.

بگنج محصلی از گنبد کاووس یکشنبه 11 دی 1401 ساعت 08:39

سلام جناب اقای مهندس ایسوزو پی ۷۰۰ ۸تن دارم که اول سینه کش چراغ چک روشن وگاز نمیخوره .بعد روشن وخاموش کرون سویچ گاز ازاد میشه وبه مسیر خود ادامه میدم تا وقتی که جایی ایست کامل کردم مجددا اول حرکت بستن گاز را تکرار میکنه ..دستگاه میزنم میگه که فشار کامل سوخت ولی ایرادش را پیدا نمیکنیم ..کل فیلترها را هم تعویض کردم بازهم مشکل حل نشد اقای مهندس ازچه چیزی میتونه باشه ممنونم

سلام
احتمالا سوکت ( کانکتور ) یکی از سنسورها خشک شده در اثر لرزش ارور موقت در سیتم ایجاد می کند باید سوکتها بررسی و شستشو بشوند

محمد حسین شنبه 26 آذر 1401 ساعت 23:53

سلام وقت بخیر رنو میدلام ۲۷۰ دارم در حین حرکت استارت آتیش گرفت دو دفعه سوزن ها رو عوض کردم ماشین روشن نمیشه بعد از تعویض کامل سوزن ماشین ۲۰ دقیقه روشن میشه بعد خاموش میشه و سوزن ها دوباره کیپ میشن باک و قسمت سوخت رسانی و شستشو دادیم ولی مشکل حل نشد لطفا راهنمایی کنید

سلام
با سیستم سوخت رسانی این مدل آشنایی ندارم متاسفانه

منصور چهارشنبه 16 آذر 1401 ساعت 00:33

سلام
ماشین کاوه تا زمانی ک گاز میدم خوبه ب محض اینکه پا از رو پدال برداشته بشه اخطار سوخت میده علت چیه؟

سلام
احتمالا مدار اولیه سوخت شما و یا فشار شکن روی پمپ مشکل دارد که با کم شدن دور موتور فشار افت می کند.

امراله فرهادی یکشنبه 29 آبان 1401 ساعت 13:33

سلام من کشنده سی ان سی دارم مشکل دور موتور از 17بالاتر نمیره ،سوزن انژکتور نو کردم پلانجر وکاماریل سرویس شده ،شیر برقی پمپ هم نو کردم ،بازهم فرقی نکرده ،منو راهنمایی کنید ممنون میشم

سلام
سنسور دور موتور ( اسپید سنسور / رولوشن سنسور ) را چک نمائید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد