مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert
مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert

خدمات پس از فروش مهم تر از نام برند

گاهی فارغ از هزینه و فایده ی شخصی باید مصلحت خود را کنار گذاشت و به مصلحت کشور و ملت خود اندیشید ، می خواهم مثالی برایتان بیاورم فرض کنید شما یک دستگاه ماشین سواری از فلان برند سطح یک دنیا خریداری کنید حال اگر فرضا یک قطعه جانبی جزئی موتور دچار مشکل گردد و این قطعه بعلت نبود نمایندگی رسمی در ایران و یا ضعف نمایندگی ، موجود نباشد باید روزها و یا شاید ماهها جهت تهیه آن منتظر بمانید بعد از موجود شدن قطعه اگر تعمیرکار ماهر و متخصص این خودرو وجود نداشته باشد سعی و خطا بر روی ماشین شما شروع می شود و...

بنابراین این جمله پر بیراه نیست که "خرید یک ماشین با کیفیت متوسط و خدمات پس از فروش ایده ال از خرید یک ماشین با کیفیت خوب ولی خدمات پس از فروش ضعیف عاقلانه تر است."  فلسفه این جمله چیست ؟ جواب در این مطلب نهفته است که همه سازندگان معتبر دنیا درصدی خطا در ساخت و مونتاژ محصول خود لحاظ می نمایند ، سعی بهترین سازندگان دنیا حفظ آن در محدوده کمتر از 2 درصد می باشد. 

 

از این رو می توان با راه اندازی خدمات پس از فروش مناسب خطاهای احتمالی ساخت و مونتاژ را حل و دغدغه ذهنی مشتریان را رفع نمود. همه ما مثالهای واقعی زیادی در ایران سراغ داریم که بهترین برندها بواسطه خدمات ضعیف جایی نزد مشتریان پیدا نکرده اند و بازار مناسبی ندارند. چه در بحث ماشین های سواری و چه در ماشین آلات راهسازی و معدنی، بنابراین اهمیت پشتیبانی و خدمات پس از فروش مناسب بر هیچ کسی پوشیده نمی باشد.

چند سال پیش یکی از مجلات ژاپن ، سوالی از آقای شینزوکا مدیر ارشد اجرایی و مدیر بخش بازاریابی ماشین های راهسازی و معدنی کوماتسو به این شرح پرسید که کشوری وجود دارد که از نظر ریسک بین المللی در وضعیت قرمز است اما سالانه ظرفیت خرید حدود 700 دستگاه ماشین های مختلف از کوماتسو را دارد ، آیا شما به این کشور ماشین خواهید فروخت. ایشان در جواب گفتند خیر 1- ما هرگز به مشتری که امکان ارائه خدمات پس از فروش مناسب به او را نداشته باشیم  ماشین نخواهیم داد 2- کوماتسو هرگز پرسنل خود را (حتی پرسنل محلی نمایندگی) به مکانی که امکان تامین امنیت آن وجود ندارد گسیل نخواهد کرد.

همچنین شرکت کوماتسو ژاپن در بخشی از خط و مش خود آورده است که تعهد ما به کیفیت و قابلیت اعتماد  (Quality and Reliability) تنها منحصر به محصول نیست بلکه کلیه زیرمجموعه های پشتیبانی کننده و ارائه دهنده خدمات پس از فروش نیز باید دارای این ویژگی باشند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد