مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert
مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert

آموزش فنی 2

در سال های اخیر، دو تحول عمده در فرآیند مدیریت ماشین آلات راهسازی و معدنی رخ داده است که تاثیرات عمیقی را بر مدیریت پروژه های عمرانی و معدنی پدید آورده است .

دگرگونی هایی که در فن آوری این ماشین آلات حاصل شده عبارتست از :

1-      استفاده وسیع از سیستم های کنترلی، خود کنترلی، اخطاردهنده و نمایشگر وضعیت ماشین که در این دستگاهها ، کاربردی وسیع یافته است.

2-     بالا رفتن هزینه خرید ماشین آلات که اقتصاد کاربری آنها و در نتیجه حاشیه سود پروژه ها را بصورتی جدی تحت تاثیر قرار داده است.   


بنابراین هرگاه چنین دستگاههایی را در سازمان خود به کار گیریم ، به معنای آن است که هزینه های مربوط به فن آوری آنها را نیز پرداخته ایم. حال آنکه بواسطه بکارگیری سیستم های سنتی راهبری ماشین آلات راهسازی و معدنی در پروژه ها و استفاده از رانندگان تجربی و معمولاً با سطح سواد و دانش فنی محدود، نه تنها از این فن آوری برای بهره برداری بهینه ماشین آلات گامی برنداشته ایم، بلکه در برخی موارد ممکن است این دستگاهها را در معرض خرابی های زودرس نیز قرار داده باشیم.

سیستم های مدرن این گونه ماشین آلات به گونه ای طراحی شده است که اگر به اخطارهای احتمالی که در مانیتورپنل دستگاه ظاهر می شود و اولویت این اخطارها توجه نگردد، ممکن است آسیب هایی جدی به دستگاه وارد آید. از این رو، بهره برداری بهینه از ماشین آلات در پروژه های عمرانی و معدنی مستلزم آموزش مستمر راهبران و متصدیان آن در سطوح مختلف از اپراتوری تا مدیریت است.



 

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدطاها چهارشنبه 22 آذر 1402 ساعت 06:11

سلام استاد
خدا قوت
مثل همیشه مطلب بسیار عالی و آموزنده هست
سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد