مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert
مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert

آشنایی با سیستم سوخت رسانی CRI ( کامان ریل )

 

 

 

در موتورهای جدید از سیستم سوخت رسانی CRI ( کامان ریل ) استفاده می گردد . در این سیستم ها بر خلاف سیستم های ردیفی ساده که بالاترین فشار پاشش در آن حدود 240 بار می باشد  کمترین فشار 400 بار بوده که هنگام تحت بار قرار گرفتن دستگاه تا  1200 بار بالا خولاهد رفت. 

 

در این سیستم همه انژکتورها به یک انباره مشترک ( ریل ) سوخت متصل شده اند سوخت تحت فشار در این انباره تا ورودی انژکتورها موجود می باشد که کنترلر با لحاظ شرایط کاری دستگاه که از حسگرها مرتبط دریافت داشته است میزان فشار پاشش را با استفاده از عملگرهای پمپ ( پمپچه ها ) تنظیم و مقدار پاشش را با تحریک یونیت انتهای سوزن کنترل می کند.

 

 

 

بدلیل افزایش فشار پاشش در این سیستم میزان مصرف سوخت بیش از 30 درصد و میزان گازهای آلایند تا 70 درصد ( بسته به نوع دستگاه ) کاهش یافته است .  

 

در این سیستم داده های مورد نیاز کنترلر ( ECM ) از طریق حسگرهای مختلف موجود بر روی موتور مانند سنسور وضعیت میل لنگ ( نصب بر روی فلایویل ) سنسور موقعیت میل بادامک ( نصب بر روی پمپ انژکتور یا همان ساپلای پمپ ) سنسور دمای گازوییل برگشتی ، سنسور فشار روغن ، سنسور فشار دمش توربوشارژر ، سنسور دور موتور و... تامین می گردد.  

 

 

 

این داده ها توسط کنترلر پردازش شده ، فشار و مقدار مورد نیاز سوخت بوسیله میزان جریان الکتریکی که به عملگرها فرستاده می شود کنترل می شود.

 

 

 ساپلای پمپ   

 

سنسورهای اصلی این سیستم : جی سنسور ( G ) حسگر موقعیت میل بادامک ، ان ایی سنسور ( NE ) حسگر موقعیت میل لنگ ، سنسور کامان ریل حسگر فشار سوخت موجود در ریل سوخت و سنسور موقعیت پدال گاز.

 

 

نمونه سوزن CRI

نظرات 264 + ارسال نظر
سعید بهرامی چهارشنبه 12 آبان 1400 ساعت 13:57

ضمن عرض سلام و خسته نباشید وتشکر فراوان خدمت آقای مهندس دالوند عزیز من برای بار دوم مزاحم وقتتون میشم یک البرز مدل ۸۹ دارم که کشش بسیار کمی داره و همان طور که قبلا گفتم دور موتور تا ۱۵ خوبه و از ۱۵ به بعد بسیار بد بالا میره و جدیدا هم خیلی دل دل میزنه و کارهایی که فرمودید انجام دادم یعنی سنسور اسپید و پدال گاز و حتی برد ماشین را عوض کردم فرقی نکرد به نظر شما علت از چی میشه که ماشین اصلا روی دور نمیفته با تشکر

سلام
اگر مراحل فوق را انجام داده اید باید در مرحله اول به توربوشارژر ( اگر روی موتور نصب است؟ ) و دوم به سیتم انتقال قدرت و ترمز شک کرد. مخصوصا اگر ترمز ریتاردر روی ماشین باشد.

معین یکشنبه 2 آبان 1400 ساعت 23:06

سلام مهندس خسته نباشید
دلیل وجود سنسور دمای گازوئیل در موتور هایی که سیستم سوخت کامان ریل دارن چیست؟

سلام
تحت کنترل داشتن دمای سوخت ؛ افزایش دما باعث کاهش ضریب ویسکوزیته ( به زبان ساده : شل شدن و از هم گسیختگی زنجیره مولوکولی ) شده در نتیجه فشار سوخت کم شده و افت توان در موتور بوجود می آید.

عباس جمعه 16 مهر 1400 ساعت 18:40 http://Www.abbaskhalili@gmail.com

احمد یکشنبه 11 مهر 1400 ساعت 15:38

سلام
من فراز مدل 90 دارم ماشین خود به خود زیر بار خاموش میشه و گاز نمیخوره یا بعضی وقت ها بشدت گاز میخوره و مثل اینکه اصلا زیر بار نیست سنسور کامان ریل , سنسور فشار سنج , پمپ سوخت سرویس شده , سوزن ها همگی سرویس و تنظیم شدن ولی بازم مشکل حل نشده توی دیاگ هم خطای 67 رو میده و برق 4 ولت به سنسور کامان ریل نمیرسه ecu خودرو رو با ecu یه فراز دیگه تعویض کردیم که مشکل از ecu هم نبود لطفا راهنمایی کنید.

سلام
لطفا در مرحله اول پناسیومتر زیر پدال گاز چک و در صورت صحت سنسور دور موتور ( اسپید سنسور ) بررسی گردد.

فواد جمعه 9 مهر 1400 ساعت 15:59

سلام مهندس.من جک ۶تن دارم موتور داغ کرد سرسیلندر خراب کرد تعویض کردم سوزن هاسرویس کردم بستیم حالاهرچی استارت میزنیم روشن نمیشه علتش چیه ممنون

سلام
علت خاصی نمیتوان به تعویض سرسیلندر ربط داد اما در حین تعویض ممکن است سوکت برق سوزنها ، سنسور بوست ، سنسورهای تایم یا .... شل یا دچار قطعی شده باشند.

کوروش پنج‌شنبه 8 مهر 1400 ساعت 12:46

سلام
وقت بخیر
کامیون کشنده البرز مدل ۹۰
درجا گاز میخوره ولی حین حرکت دیگه گاز نمیخوره و ماشین می‌خواد خاموش بشه
چیه علتش؟

سلام
اگر بدون بار ماشین راحت گاز می خورد ولی زیر بار کم می آورد سوپاپ های روی پمپ یا خود پمپ سوخت مشکل دارد

هوشیار دوشنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:50

سلام جناب مهندس،قبلاازشماسوالی درموردخرابی سوزن انژکتوربیل۷۵۰-۷کوماتسوپرسیده بودم تمامی فرمایش تون ازتمیزکردن مسیرسوخت وبرگشت وفشارکامان ریل همه راچک کردیم وسوزن یک دستگاه دیگررابستیم به این دستگاه ومال اینوبستیم به دستگاه دیگه که دستگاه دومی باسوزن این دستگاه تاالان داره کارمیکنه،ولی این دستگاه شروع کردبه خراب کردن سوزنهایی که روی دستگاه دیگرکارمی کردلوله برگشت سوزن رابازکردم وتایم گرفتم دوربالابیشترازدولیتربرگشتی سوزن هابوددریک دقیقه،ممنون میشوم اگه راهنمایی کنید،تشکرازلطف جنابعالی

سلام
از روی مانیتور فشار کامان ریل را در دور بالا و پایین چک کنید باید بین 400 تا 1100 باشد اگر بیشتر بود لیمیتر کامان ریل تعویض شود و اگر در محدوده استاندارد بود فلودمپرها را تعویض نمائید.

جواد نعمتی دوشنبه 5 مهر 1400 ساعت 20:12

سلام مهندس ماشین الوند دارم سوزن هاشو تازه تعمیر کامل کردم وقتی بستیم دو دقیقه کار نکرد خاموش شد سوزناشو باز کردیم سر سوزن شکسته بود مشکل چیه

اگر شکستن بعلت برخورد با پیستون بوده مشکل به تعمیر موتور ، تاب سرسیلندر ، واشر سرسیلندر یا لقی بیش از حد میل لنگ بر می گردد.
اما اگر بعلت فشار سوخت و بدون برخورد به پیستون باشد عیب در یکی از موارد : 1- جنس سوزن 2-گیر کردن فلودمپرها 3- گیرپاژسوپاپ فشار شکن کامان ریل می باشد.

حجت جعفرزاده پنج‌شنبه 1 مهر 1400 ساعت 11:24

سلام جناب دالوند،با آرزوی بهترین ها برای شما.عرض شود بنده کشنده دانگ فنگ(کاوه)دارم مدل 93پیغام 1rail pressure error(5236132)هر چندساعت یک بار میاد ماشین گاز می خوره ولی سرعت از20-30کیلومتر بالاتر نمی ره لازم به ذکرمی باشد پیغام ارور میاد چراغ استپ هم روشن می شود.اقدامات صورت گرفته:لوله اصلی گازییل از باک به موتور(شاه لوله)عوض شده،شیر برقی تعویض شده،2-3تاسنسور داخل مسیر تعویض شده،کامان ریل به طورکامل تعویض شده،سوزنها با اینکه6ماهه خریداری شده باز توسط پمپ ساز سرویس شده سر سوزنها ایراد داشت که هر6تاتعویض شده باز هرچند ساعت یکبار این پیغام ارور میاد.ممنون می شدم راهنمایی بفرمایید.
باتشکر جناب دالوند

اگر کلیه مراحل فوق بطور صحیح انجام شده مرحله پایانی و آخرین چاره جابجایی کامپیوتر دستگاه ( ECM ) و چک مجدد می باشد.

حامد سه‌شنبه 30 شهریور 1400 ساعت 14:53

با سلام خدمت مهندس عزیز
ماشینم الوند هستش پدال گازو داخل حرکت اگه ثابت نگه داری دور موتور ثابت نمیمونه ذره ذره میره بالا خصوصا دنده سه وچهار هر ده پانزده ثانیه یه بار پدالو شل میکنم دوباره میگیرم نمیشه پدال یه سر بگیری مشکل از چی میتونه باشه ممنون از مهندس عزیز

سلام
به احتمال زیاد سنسور دور موتور ( اسپید سنسور / رولوشن ) بدرستی عمل نمی کند.

مهدی برزگر دوشنبه 22 شهریور 1400 ساعت 07:31

سلام ماشین فراز تازه خریداری کردم آیا خرابی پمپ یا سوزن تو سربالایی که ماشین از دور می افتد می‌تواند صدا ایجاد کنده از اینکه به راننده ها کمک میکنید خیلی ممنونم از شما

سلام
سر و صدا در سیستم سوخت رسانی و پمپ و سوزن بسیار نادر و مربوط به ایراد مکانیکی پمپ تغذیه یا شکستن سوزنها می باشد اما در زمان افت شدید دور ایجاد سر و صدا در سیستم انتقال قدرت بخصوص توربین ، گیربکس و دیفرانسیل محتمل می باشد.

سامان جمعه 19 شهریور 1400 ساعت 01:39

سلام مهندس
من یه امیکو کشنده دارم با سیستم سوخت رسانی کامان ریل چند وقتیه ماشین وقتی در دور موتور زیر 15قرار میگیره حالا به هر علت کم یا زیاد کردن دنده .دیر گازش بر میگرده وقتی از دور موتور 16گذشت خوب گاز میخور .در کفی خوب راه میره ولی در سینه ضعیف عمل می‌کنه
سوزن هارو تعمیر کردم .شیر برقی عوض کردم .پیچ فشار شکن ته کامان ریل عوض کردم .سنور منی فول عوض کردم جواب نگرفتم لطفا راهنما کنید ممنونم .

سلام
یکی از سنسور های دور موتور ( اسپید سنسور ) موقعیت میل لنگ و یا بوست ( مانیفولد ) درست عمل نمی کند.در صورت سالم بودن سنسورها ایراد می تواند مربوط به پتانسیو متر زیر پدال گاز باشد.

مجید پنج‌شنبه 21 مرداد 1400 ساعت 14:27

سلام جناب مهندس
ما یه لودر 470خط5کوماتسوداریم که درطول دوسال ۱۰بارپمپ وسوزن تعمیر کردیم ویانوشو انداختیم متاسفانه ارور۰۳که میاد دستگاه دودمیکنه ودورموتورخیلی بالانمیره ارور۰۱هم داره اگه ممکنه مارو راهنمایی کنین
باتشکرفراوان

سلام
سوزن و پمپ CRI در موارد جزئی قابل تعمیر هستند ( مثل سوپاپ های پمپ ) و بطور قطعی و کلی توان تعمیر سوزن و پمپ در حال حاضر در ایران وجود ندارد هرچند یکی دو پمپ ساز معدود حسب تجربه کاری تعمیر سوزنها رو انجام می دن .
ایراد دستگاه شما احتمالا به سنسورها و بویژه سنسور بوست و سیستم هوارسانی مربوط می شود و نیاز به بررسی کد خطا ثبت شده در مانیتور می باشد.

حسینعلی اکبرپور پنج‌شنبه 14 مرداد 1400 ساعت 16:35

سلام مهندس
وقت بخیر
آیا شما در مورد کشنده مان ۴۶۰ تی جی که اطلاعی دارید؟
میخوام بخرم ولی میگن مشکل برقی داره اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید ممنون میشم راهنماییم بفرمایید
با تشکر

سلام
نه متاسفانه اطلاعات کاملی ندارم ولی نظر مکانیک ها در مورد همه ماشین های جدید همینه که مشکل برقی دارن که علت این اظهار نظردانش قدیمی مکانیک و نداشتن تخصص در برق و الکترونیک است.
ولی ناگزیر همه ماشین ها و موتورهای نسل آینده بدلیل نیاز به مصرف سوخت کمتر و آلاینگی کمتر ناچار به استفاده گسترده از دانش الکترونیک خواهند بود.

محمد یکشنبه 10 مرداد 1400 ساعت 23:13

سلام جناب مهندس کشنده سی اند سی دارم وقتی استارت میزنم ماشین استارت میخوره روشن نمیشه دوبار یا سه بار استارت بزنم تا روشن بشه مشکل از چی میتونه باشه

سلام وقت شما بخیر
اگر بعد از فاصله کوتاهی از خاموش کردن این اتفاق می افتد می تواند مشکل به سوپاپ برگشت پمپ مربوط باشد. اگر در فاصله طولانی بین خاموش و روشن کردن این اتفاق می افتد ( بیش از یک ساعت ) مسیر سوخت از باک تا پمپ باید بررسی گردد احتمال شل بودن دو پوسته شدن شلنگها و یا گرفتگی جزئی لوله های سوخت وجود دارد

نجف هوشیار دوشنبه 28 تیر 1400 ساعت 23:31

سلام اقای مهندس موتور۱۴۰E-3کوماتسوبیل ۷۵۰کوماتسودرعرض یک ماه سه دست سوزن انژکتورخراب کرده یعنی برگشت به باک گازوئیل می کنندعلت چیست تشکر

سلام وقت شما بخیر
جناب هوشیار این موتور به ندرت سوزن خراب می کند در شرایط نرمال حداقل هشت هزار ساعت عمر سوزن می باشد؛ موارد ذیل را لطفا بدقت بررسی فرمائید :
1- سوزنها تقلبی نباشند ( بنام دنزو یا امثالهم در بازار می فروشند . )
2- وضعیت سوخت ، آلودگی آن و مخصوصا آب قابل قبول باشد.
3- لوله برگشتی مشکل نداشته و مسدود نشده باشد.
4- فشار کامان ریل از حد نرمال بالاتر نباشد . ( حداقل 400 و حداکثر 1200 باشد. )

نجف هوشیار یکشنبه 27 تیر 1400 ساعت 22:51

سلام اقای مهندس وقت بخیر،خداخیرتان دهدبه مشکل بزرگی برخوردم،یک بیل کوماتسو۷۵۰-۷داریم که درعرض یک ماه سه دست سوزن انژکتورنوانداختیم وسوزن هاخراب می شوندکه موتوررابازکردیم وتعمیرکامل شدوبازهمین مشکل راداردازبس هزینه شده دیگه خسته شدیم،اقای مهندس به نظرشمامشکل کجاست واقعا دیگه موندیم که چی کارکنیم ممنون میشوم مشکل این دستگاه رابفرمائیدتشکر

سلام وقت شما بخیر
جناب هوشیار این موتور به ندرت سوزن خراب می کند در شرایط نرمال حداقل هشت هزار ساعت عمر سوزن می باشد؛ موارد ذیل را لطفا بدقت بررسی فرمائید :
1- سوزنها تقلبی نباشند ( بنام دنزو یا امثالهم در بازار می فروشند . )
2- وضعیت سوخت ، آلودگی آن و مخصوصا آب قابل قبول باشد.
3- لوله برگشتی مشکل نداشته و مسدود نشده باشد.
4- فشار کامان ریل از حد نرمال بالاتر نباشد . ( حداقل 400 و حداکثر 1200 باشد. )

سعید بهرامی شنبه 26 تیر 1400 ساعت 22:20

سلام آقا مهندس من یک کامیون کشنده البرز دو ساله خریدم دور موتور ماشین تا ۱۵ به راحتی بالا میاد ولی از ۱۵ به سختی بالا میاد کشش ماشین بسیار کم هست موتور را تعمیر کردم سوزنها تعمیر سوپر شارژ تعویض کردم ۵ عدد شیر برقی نو تعویض کردم همه کاری انجام دادم ماشین از دور موتور ۱۵ دل میزنه و گاز نمیخوره به راحتی یک دنده کم میاره خواهش میکنم من را راهنمایی کنید چکار دیگه انجام بدم عیب ماشین رفع بشود بسیار متشکرم

سلام و وقت شما خوش
به نظرم در وهله اول یکی از سنسورهای ارسال کننده اطلاعات به کامپیوتر ماشین ( کنترلر ) بدرستی عمل نمی کند بیشترین شک هم روی سنسور دور موتور ( اسپید سنسور ) یا سنسور دور گیربکس می باشد، بنابراین باید خروجی تک تک سنسورها دستی یا بوسیله دیاگ چک شود. در وهله دوم می بایست پدال گاز و پتانسیو متر زیر پدال بررسی و چک گردد. در صورت سلامت موارد فوق مشکل احتمالا به خود کامپیوتر دستگاه برخواهد گشت.

ابوالفضل سلیمانی پنج‌شنبه 3 تیر 1400 ساعت 16:09

سلام و عرض ادب خدمت شما.
موتور اویکو دیلی و کامانریل.بااستارت روشن نمیشه.بنزین تو هواکش.برق24 و یا بکسل که میشه روشن میشه.پمپ نو.سوزن ها ساعت.تست با دستگاهEPS205بوش.
پمپ وسوزن بدون مشکل.
علت چیست؟؟

سلام
نیاز به بررسی دقیق و اندازه گیری دور موتور هنگام استارت و استفاده از موارد ذکر شده می باشد. احتمال ضعیف شدن رینگها ، تغییر شکل تاج پیستون و نشیمنگاه سرسیلندر وجود دارد

نیما چهارشنبه 1 اردیبهشت 1400 ساعت 08:51

سلام استاد
آقا یک لیفتراک ده تن کوماتسو رو بعد از ده سال که خوابیده بوده میخام روشن کنم ولی روشن نمیشه ماشین تقریبا صفر کیلومتره یعنی خیلی خیلی کم کار کرده بود که خوابوندنش الان هر کاری میکنم روشن نمیشه تمام فیلترها رو عوض کردم هواگیری و ... ولی روشن شدن تو کارش نیست اتر که میزنی راحت روشن میشه فقط در حد چند ثانیه نمایندگی اومد میگن هفت تومان فقط تست دیاگ میشه والله زورم اومد بدم لطفاً اگر امکان داره راهنمایی کنید
بسیار سپاسگزارم

سلام صدای پس از اتر فقط مربوط به سوختن اتر است و احتمالا هیچ گونه سوختی به موتور تزریق نمی شود با توجه با اینکه سیستم سوخت رسانی این لیفتراک HPCR است احتمالا شیر اندازه گیری پمپ،گیرپاز کرده و نیاز به سرویس آن می باشد.

محسن شنبه 16 اسفند 1399 ساعت 14:16

سلام مهندس رنو کراکس دارم وقتی دورموتور از ۱۵۰۰ دور بالاتر میره لوله انژکتور ترک برمیراره گازوئیل میزنه بیرون وموتور خاموش میشه

سلام
احتمالات به ترتیب زیر خواهد بود
1- اگر بست لوله ها شل باشد یا اسپیسر زیر لوله ها افتاده باشد بعلت لرزش بسیار بالا در فشار حداکثر سوخت امکان شکستن لوله زیاد است
2- اگر نشیمنگاه لوله روی ریل لب پر شده باشد و اب بندی بدرستی انجام نشود نشت سوخت در فشار بالا اتفاق می افتد .
3- اگر کیفیت لوله مناسب نباشد امکان شکست و نشت سوخت زیاد است.

امیر رئیسی سه‌شنبه 12 اسفند 1399 ساعت 20:16

سلام.خسته نباشی میکانیک هستم یی سوال داشتم .یی ماشین البرز تک ۲۷۰ هست هر۸ماه یک کدم پیستون هاش سوراخ میشه سوزن هاش هم سرویس بوده.علت چیست؟

سلام ، ممنون
به احتمال زیاد سوزنها شر می کنند و تجمع سوخت باعث افزایش تنش حرارتی و سوارخ شدن پیستون می شه ، البته کیفیت پایین خود پیستون هم می تونه باعث این مشکل بشه . ضمنا ذکر این نکته هم لازمه که هیچ سازنده ای تعمیر سوزن کامان ریل را توصیه نمی کنه ،

mohsen 1 شنبه 2 اسفند 1399 ساعت 21:23

سلام آقای مهندس
دومین باره مزاحمتون میشم، رنو ۲۸۰ دارم سوال قبلیم کامل تر نبود ممنون میشم راهنماییم کنید
سوزن ۲و۶خطا میداد ولی خطای سوزن ۲ خیلی بیشتر می اومد
اومدم ۲روبا ۱و سوزن ۶رو با ۵ جابجا کردم الان سوزن ۵ که همون ۶ رو گذاشتم خطاش خیلی بیشتر شده
دلیلش چی میتونه باشه، ممنون

سلام
از روی مانیتور ماشین ( احتمالا ) یا از طریق سیستم دیاگ می شه سوزنها رو یکی یکی در حالت روشن بودن موتور ، قطع کرد. این کار رو انجام بدین و وضعیت موتور رو بررسی کنین اگر سوزنی خاموش شد و لرزش در موتور بیشتر نشد یا مقدار پاشش بقیه سوزنها تغییر نکرد، آن سوزن معیوب است اما اگر تغییر مقدار پاشش یا لرزش موتور اتفاق افتاد سوزن سالم است این تست که بنام تست کات اف معروفه مهم ترین تست بررسی سوزن است.

منصوره جمعه 1 اسفند 1399 ساعت 18:33

سلام ببخشید این اخطار کامیون چی میگه؟
Injector metering rail pressure over high
یعنی انژکتور فشار ریل بیش از حد بالاست؟
یعنی چ باید چیکار کرد؟

سلام
فشار کامان ریل بیشتر از نرمال شده
1- احتمالا فشار شکن کامان ریل ( لیمیتر ) درست عمل نمی کند
2- ممکن است سنسور کامان ریل مشکل پیدا کرده باشد.

mohsen 1 چهارشنبه 29 بهمن 1399 ساعت 22:34

سلام مهندس دالوند بزرگوار
من رنو ۲۸۰ دارم
سوزنارو سرویس کردم بازم هم خطای سوزن میاد دور موتور بالای ۱۵نمیره مجبور میشم خاموش روشن کنم تا درست بشه
دیاک زدم نشون میده ایراد مکانیکیه
از اول سوزن ۶خطا میداد بعد از سرویس دوباره خطای ۶اومد بازم درست کردم خطای ۲ اومد
ممنون میشم کمکم کنید

دوستان عزیز
سوزنهای CRI قابلیت تعمیر ندارند و از نظر استاندارد تعمیر آنها درست نمی باشد هرچند گاهی ممکن است سوزن تعمیر شده جواب دهد.
لطفا جای سوزن 6 را با یکی دیگر از سوزنها تعویض کنید اگر خطا جابجا شد سوزن مشکل دارد در غیر این صورت در سیستم برقی دستگاه و وایرینگ سوزن 6 باید دنبال مشکل گشت.

عبداله چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت 08:47

سلام مهندس من الوند ۶ تن دارم الان یکی دو روزه ماشین هرچند گاهی میگیره ولی می‌کنه یا دور موتور یهو بالا میره مشکل از چی می‌تونه باشه

با سلام
در مرحله اول باید از سنسور ها مطمئن شد احتمالا یکی از سنسورها مربوط به کنترلر ( کامپیوتر ) مثل سنسور دور موتور ، دمای آب یا دمای سوخت پیام غلط ارسال می کند.
در مرحله بعد فیلترها ، فشار مناسب سیستم و پمپ سوخت باید چک گردد.

بابک محمدی جمعه 17 بهمن 1399 ساعت 02:09

سلام مهندس اول ممنون که به خلق کمک میکنیدخدا خیرتون بده !.من ی البرز تک مدل ۹۱دارم بعضی وقتها در دندهای سبک .خطای ریل تو صفحه میندازه و ماشین کم میاره بلافاصله بعد رفتن خطا دوباره حرکتش عادی میشه .سوزنها باز کردم ی ۵۰کیلیوتری خوب بود دوباره بلا شروع شد ..آیا میشود که از شیر برقی باشد ممنون

سلام ، سلامت باشید
به ترتیب 1- لیمیتر ( فشار شکن ) ریل سوخت 2- سنسور دمای سوخت 3- سوزنها 4- شیر برقی تست شود.

محمد شنبه 4 بهمن 1399 ساعت 22:42

سلام مهندس خسته نباشید .من یه فاو دارم وقتی یه کم هوا سرد میشه ماشین خوب روشن میشه بعد یه کم دود سفید میکنه و خاموش میشه .باید پمپ دستی بزنی روشن کنی مشکل چیه .سیستم کامان ریل پمپ سوخت رسانی که روی موتور نصبه تایم داره .ممنون.

سلام
احتمالا سوزنها مشکل پیدا کرده و شره دارند ابتدا از سوزنها مطوئن شوید در صورت سلامت سوزنها سنسور فشار محیط و سنسوربوست توربوشارژر ( سوپر ) را بررسی کنید.

احمد جمعه 3 بهمن 1399 ساعت 23:40

سلام مهندس وقت بخیرمن کشنده فاو دارم مدل٩٧یورو٤ چندوقته که موقعی که استارت میزنم دورموتور روی٥ بالاتر نمیره انگارگازوییل کم بهش میرسه دو سه بار روشن خاموش میکنم درست میشه ٢ بارتوسط ٢ نمایندگی دیاگ زدم یکی میگه کامان ریل یکی سنسورسه پیچ یکی ام میگه سوزنهامشکل داره.
بنظر شما کدام سنسور خرابه؟

سلام
اگر فقط در شروع استارت و اول وقت این اتفاق می افتد سوپاپ برگشت پمپ ( اورفلو ولو ) یا لیمتر کامان ریل معیوب است.

Mehdi چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت 22:55

سلام وقت بخیر مهندس
یک تویوتا هایس ون دارم پمپ کامان ریل هست. این هر چند مدت یعنی حدود سه ماه برای بار سوم.ماشین در حال حرکت یک دفعه خاموش میشه و زمانی که خاموش میشه پمپ (تلمبه) که میزنم هر ۱۰۰ متر یا ۲۰۰ متر حرکت میکنه بعد مجدد خاموش میشه . این جریان بعد از حدود دو کیلومتر میتونم ازش استفاده کنم بعد اصلا دیگه روشن نمیشه و باید ببرم سرویس کنم پمپ رو ... یک توضیح بدید ممنون

سلام
به احتمال زیاد مدار اولیه سیستم سوخت ماشین شما مشکل دارد این مدار شامل باک ، شلنگ ها ، فیلتر و پمپ تغذیه ( پمپ اولیه ) می باشد این قطعات باید چک گردند. احتمال وجود رسوب ته تانک و گرفتگی فیلترها یا دوپوست شدن شلنگ ها وجود دارد .

حسین دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 19:23

سلام ازاینکه وقت خودتونو صرفه جواب دادن به رانندهایه زحمت کش میزارید صمیمانه تشکر میکنم. مهندس من فراز کشنده دارم دور موتور که بیشتر از هفده میاد دیگه گاز نمیخوره پشت امپر هم ﭺراغ Asr روشنه با ﭺراغ خطر ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام
سنسورهای سیستم ASR نصب شده روی محور عقب و درگیریی مکانیکی سیستم می بایست چک و بررسی گردند ، خراب بودن سنسورها یا درگیر بودن سیستم ASR سبب محدود شدن دور موتور و سرعت حرکت توسط کنترلر دستگاه می گردد.

فاضل پنج‌شنبه 6 آذر 1399 ساعت 22:50

با عرض سلام. مهندس شما دوره های آموزشی تعمیرات هم دارید؟
با تشکر

سلام
بله ولی مختص شرکت ها و گروه ( امکان شرکت در دوره بصورت انفرادی وجود نداره ) .

منصور پنج‌شنبه 1 آبان 1399 ساعت 16:38

سلام خسته نباشید من رنو میدلام 270دارم تا 14بیشتر گاز نمیخوره پمپ سرویس شده یه چراغ مثلثی شکل روی صفحه کیلومتر هست هر موقع اون روشن میشه گاز میخوره هر وقت خاموش میشه گاز نمیخوره ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

سلام ، سلامت باشید
عذر خواهی بخاطر دیر جواب دادن ؛ من با چند منبع مکاتبه کردم که مدارک و اطلاعات فنی این دستگاه رو بگیرم ولی متاسفانه به جواب نرسیدم.
اگر اطلاعات این مدل رو نتونستم بدست بیارم از طریق ایمیل برای شما ارسال می کنم.

رضا سه‌شنبه 1 مهر 1399 ساعت 18:04

سلام مهندس فاو جفت کشنده دارم یهو تو جاده که سرعت صدتا میریم دیگه نمیشه گاز داد و کلا پدال گاز خالی میشه حتما باید سوییچ رو ببندیم وباز کنیم تا گاز بخوره عیب از کجاس مهندس

سلام
اشکال در سیستم پدال گاز می باشد که 1- احتمالا پتانسیومتر زیر پدال ایراد دارد یا 2- احتمالا پدال بیش از حد فشرده شده و ولتاژ پتانسیومتر از رنج تعریف شده برای کنترلر ( کامپیوتر ) خارج شده است .
ابتدا ولتاژ خروجی پتانسیومتر چک گردد در اکثر ماشین ها این ولتاژ بین 0.8 و 4.5 ولت می باشد در صورت صحت پتانسیو متر پدال ریست و دوباره برای سیستم تعریف شود.

افشین یکشنبه 23 شهریور 1399 ساعت 22:31

سلام مهندس خسته نباشید من نیسان دیزل دارم تو سربالایی تو دنده چهار کم میاره دنده که کم میکنی قشنگ گاز میخوره ممنون میشم کمکم کنین موتورشم تازه تعمیره قبلا اصلا خیالش نبود سربالای هست نیست قشنگ با چهار میرفت اونم با بار

سلام
متاسفانه اطلاعات مربوط به سیستم نیسان دیزل ر و ندارم .

arshia شنبه 22 شهریور 1399 ساعت 19:40

سلام و وقت بخیر
مهندس کامیونت الوندی داریم که دستگاه دیاگ میزنیم سوزن ۲ و ۳ ان دائما خطای اتصال کوتاه دارند برق سر فیش ها رو چک کردیم مشکلی ندارند یک بار هم چهار تا سوزن ها رو پمپ ساز ساعت شون رو درست کرد ماشین خوب شد به محض حرکت دوباره همون طوری شد! ممنون میشم راهنمایی کنید!؛

سلام
ممکن است ارور مربوط به سلنوئید خود سوزن باشد ، جای سوزنها را با دو سوزن دیگر جابجا کنید اگر مشکل 2و 3 همچنان وجود داشت که ایراد مربوط به سیم کشی سوزنهای 2 و 3 می باشد اما اگر مشکل جابجا شد و روی دو سوزن دیگر افتاد ، سوزنها معیوب می باشند .

محسن سه‌شنبه 18 شهریور 1399 ساعت 19:05

سلام مهندس، کشنده فراز دارم یه مدت هست هر از گاهی تو حرکت یهو پدال گاز از کار میافته ،ماشین رو سلو و درجا کار میکنه و خاموش نمیشه ولی گاز نمیخوره ، خاموش میکنم قطع کن و قطع و وصل میکنم بازم کار میکنه مشکلش چیه؟؟؟

سلام
احتمالا پتانسیومتر زیر پدال گاز یا سیم کشی مربوط به پتانسیومتر مشکل پیدا کرده است. البته ارورهای سیستم رو چک کنید در صورت وجود ارور مربوط به دمای آب یا روغن دستگاه ، کنترل دور موتور بوسیله کامپیوتر دستگاه اتفاق می افتد و مربوط به از کار افتادن پدال نیست.

نیکنام جهانگیری سه‌شنبه 18 شهریور 1399 ساعت 00:29

سلام مهندس کامیون رنو۲۸۰دارم علامت خطای الکترونیکی پیش گرمکن اومده ماشین راهشو میره یهو گاز نمیخوره سرعتش کم میشه علامت که میره دوباره گاز میخوره.

سلام
لطفا به ترتیب رله گرمکن ، مدار گرمکن ( سیم کش ) ، سنسور محیط ( در صورت نصب روی ماشین ) ، کنترلر ( کامپیوتر ) رو چک بفرمائید.

arshia شنبه 25 مرداد 1399 ساعت 21:07

سلام مهندس یه کامیون الوند داریم که دور موتور از زیر ۱ تا ۱/۵ خیلی دیر میا‌د بالا دستگاه هم زدیم مشکلی نبود سوزنها هم تازه سرویس شده سنسور مپ هم عوض کردیم ولی در مناطق گرمسیر مشکل ماشین برطرف میشه! ممنون میشم راهنمایی کنید!

سلام
مشکل ماشین به احتمال زیاد برقی است و لی با توجه به عدم تجربه بنده روی این مدل قطعی نمی توانم راهنمایی کنم اما اگر بر روی موتور سنسورهای محیط Ambient وجود داشته باشد مشکل می تواند مربوط به سنسور دما و یا فشار محیط باشد علت های احتمال دیگر ؛ نقص پتانسیومتر زیر پدال گاز ، نقص سنسور دور موتور Speed Sensor یا Revolution سنسور می تواند سبب این مشکل باشد.

Iman دوشنبه 13 مرداد 1399 ساعت 11:45

سلام جناب مهندس . چندروز یدونه هیوندا HD65 کامان ریل بازکردم که فقط ۹۰۰۰تا کار کرده .ماشین درحالت درجا سریع دور موتورش میادروی ۳.۵ اما درحین حرکت خیلی تنبل و گاز نمیخوره اصلا دور موتور بالا نمیاد . همه جاشو باز کردم تست کردم فقط سوکت سنسور فشارریل رو که در میارم هیچ فرقی نمیکنه .میتونه ازهمین باشه

سلام
به احتمال زیاد ایراد مربوط به کامان ریل و بویژه سنسور فشار ریل می باشد ، اهم سنسور را اندازه گیری و با استاندارد چک کنید ، در صورت سالم بودن سنسور سیم کشی سنسور تا کنترلر چک گردد ، در صورت صحت سیم کشی و عدم قطعی مدار احتمال مشکل در نرم افزار کنترلر ( کامپیوتر موتور ) هم بعید نمی باشد .

arshia جمعه 30 خرداد 1399 ساعت 20:48

با عرض سلام و وقت بخیر
مهندس آیا سوزن های پیزو الکتریک در صورت تعویض کل سوزن باید براشون کدینگ در ای سی یو تعریف بشه یا خیر!
و اگر سوزنها از روی سرسیلندر باز بشن و بعد برای بستن جابجا بشن مشکل خاصی پیدا میکنند؟
از اینکه به سوالات ما پاسخ میدید بسیار سپاسگذارم!

سلام
خیر نیازی به کدینگ مجدد نیست
در مورد سوال دوم هم مشکل خاصی ایجاد نمی شود ولی توصیه این است که حتی الامکان هر سوزن در جای اولیه خود نصب شود

مختار جمعه 26 اردیبهشت 1399 ساعت 23:13

سلام وقت بخیر ماشین کشنده البرز دارم گاه گاهی مثلا هر ماهی چند بار یک مرتبه ماشین دود سفید و سیاه غلیظ میکنه شروع میکنه تک کار کردن هیچ فرقی هم نمیکنه کفی باشه یا سر بالا خالی یا بابار هم نداره.

محسن چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 ساعت 18:18

سلام مهندس، یه فراز دارم ۶ماه هست روشن نشده، باطری نو خریدم، پمپ هواگیری هم مثل قبلا هوا گیری میشه، ولی بوی روشنی ازش نمیاد، چکار کنم؟

عظیم دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 ساعت 22:25

سلام مهندس من بیل میکانیکی کوماتسو دارم خاموش کنم بعداز 5دقیقه استارت کنم دوباره روشن نمیشه اما با یه پیف حشره کش با یه تک استارت روشن میشه .مشکل میتونه از کجای پمپ باشه و میتونه تا چند روز اینطور کار کنم باهاش؟مرسی

عباس جمعه 12 اردیبهشت 1399 ساعت 10:58

درود مهندس.اول ممنونم از راهنمایی هاتون
جناب یه الوند دارم مدل ۹۰ مشکلی که داشت توی هوای بسیار گرم تایم۱تا۵عصر تابستون شتاب ماشین کم میشد بعد درست میشد
گاز اولیه هم زیاد دود داشت.
لوازم سوزن رو کامل نو کردم وتعمیر کردم
دوباره گاز اولیه و تعویض دنده دود سیاه داره ولی خیلی کمتر.وموقعی که سرد هست مثل قبلا روشن نمیشه یه کم بیشتر استارت میخوره.
برای بار دوم هم سوزنها دادم به فرد مجرب تنظیم کرد اما باز دود اولیه داره.

دلیر یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 ساعت 06:53

سلام مهندس من ی الوند دارم کسی عیبشو پیدا نمیکنه یک دفعه در حال حرکت ریپ میزنه خاموش میشه

بهروز پنج‌شنبه 4 اردیبهشت 1399 ساعت 12:24

سلام خسته نباشید .جناب مهندس
الوند 6تن دارم .ماشین تو دور پایین صداش خوبه ولی گاز میدی درجا صدای چق چق میکنه ولی رو دور گاز بالا صدا قط میشه تو حرکت رفتنم تو دنده 1.2.3 که دور ماشین کمه این صدا شنیده میشه بعد تو دور بالا صدا قط میشه شتاب و حرکتش خوبه

اعظمی یکشنبه 31 فروردین 1399 ساعت 20:21

سلام مهندس یه کشنده فراز دارم کلی خرج کردام برای روشن کردن باید یه مقدار بنزین بریزی تو هواکش وقتی روشن شد تا شب استارت بزن روشن میشه ولی صبح روز بعد دوباره باید بنزین بریزی به نظر شما کامان ریل مشکل نداره انز کتور همه تعمیر شد ان دوتا پمپ چه پایین هم نو گرفتم

سلام
اگر از بنزین استفاده کنید بعد از مدتی نیاز به تعمیر کامل موتور خواهید داشت ( سرسیلندر، پیستون و رینگ ها آسیب می بینند)
برای عیب یابی مشکل مطرح شده سه مورد زیر را به ترتیب بررسی فرمایئد
1- سوپاپ برگشت ( فشار شکن پمپ )
2- سوپاپ فشار شکن ریل ( لیمیتر )
3- نشت سوزنها ( شرکردن سوزن )

وحید موسوی یکشنبه 31 فروردین 1399 ساعت 07:53

سلام جناب مهندس رنو 270 دارم لوله فارسونگا همش میترکه دلیلش چیه؟

سلام
1- بست لوله شکسته و لوله درجای خود نوسان دارد
2- نشیمنگاه لوله روی ریل و یا پمپ پله کرده است
3- فشار شکن ریل (لیمیتر) معیوب است
که مورد یک در رابط با شکستن لوله از همه مهم تر می باشد.

حامد دوشنبه 25 فروردین 1399 ساعت 03:44

سلام مهندس
ببخشید ماشینم الونده شتاب ماشین کم هستش خصوصا سینه کشی دیاگ زدم برگشتی سوخت زیاد بود چطور میشه بفهمم که عیب از سوزن هست یا از فشار شکن ریل سوخت

سلام
مقدار برگشتی در دوره های مختلف موتور بر حسب سی سی در دقیقه مشخص می باشد ؛ باید مقدار برگشتی در حالت دور آرام ( سلو ) و دور بالای موتور اندازه گیری گردد.
در اکثر ماشین ها سیستم قطع کردن سوزنها تعبیه شده ( در بعضی دستی در بعضی بوسیله مانیتور و در بعضی بوسیله دیاگ و لپ تاپ ) با قطع کردن یکی یکی سوزنها و تغییر صدا و لرزش موتور ازصحت کارکرد سوزن می توان اطمینان حاصل کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد