مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert
مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert

آشنایی با سیستم سوخت رسانی CRI ( کامان ریل )

 

 

 

در موتورهای جدید از سیستم سوخت رسانی CRI ( کامان ریل ) استفاده می گردد . در این سیستم ها بر خلاف سیستم های ردیفی ساده که بالاترین فشار پاشش در آن حدود 240 بار می باشد  کمترین فشار 400 بار بوده که هنگام تحت بار قرار گرفتن دستگاه تا  1200 بار بالا خولاهد رفت. 

 

در این سیستم همه انژکتورها به یک انباره مشترک ( ریل ) سوخت متصل شده اند سوخت تحت فشار در این انباره تا ورودی انژکتورها موجود می باشد که کنترلر با لحاظ شرایط کاری دستگاه که از حسگرها مرتبط دریافت داشته است میزان فشار پاشش را با استفاده از عملگرهای پمپ ( پمپچه ها ) تنظیم و مقدار پاشش را با تحریک یونیت انتهای سوزن کنترل می کند.

 

 

 

بدلیل افزایش فشار پاشش در این سیستم میزان مصرف سوخت بیش از 30 درصد و میزان گازهای آلایند تا 70 درصد ( بسته به نوع دستگاه ) کاهش یافته است .  

 

در این سیستم داده های مورد نیاز کنترلر ( ECM ) از طریق حسگرهای مختلف موجود بر روی موتور مانند سنسور وضعیت میل لنگ ( نصب بر روی فلایویل ) سنسور موقعیت میل بادامک ( نصب بر روی پمپ انژکتور یا همان ساپلای پمپ ) سنسور دمای گازوییل برگشتی ، سنسور فشار روغن ، سنسور فشار دمش توربوشارژر ، سنسور دور موتور و... تامین می گردد.  

 

 

 

این داده ها توسط کنترلر پردازش شده ، فشار و مقدار مورد نیاز سوخت بوسیله میزان جریان الکتریکی که به عملگرها فرستاده می شود کنترل می شود.

 

 

 ساپلای پمپ   

 

سنسورهای اصلی این سیستم : جی سنسور ( G ) حسگر موقعیت میل بادامک ، ان ایی سنسور ( NE ) حسگر موقعیت میل لنگ ، سنسور کامان ریل حسگر فشار سوخت موجود در ریل سوخت و سنسور موقعیت پدال گاز.

 

 

نمونه سوزن CRI

نظرات 264 + ارسال نظر
محمودحسینی سه‌شنبه 24 آبان 1401 ساعت 02:39

سلام اقامهندس فشارپمپ.گازویل رنو۲۷۰درجاروچند باید.باشه.پمپ.تعمیرکردم.فشاردرجارو۱۵۳۰میره.ایرادداره

سلام
در مورد ماشین شما اطلاعی ندارم ولی در مورد سیستم های کامان ریل عموما فشار پایین سیستم در دور درجا موتور بین 250 تا 400 بار ( کیلوگرم / سانیتمتر مربع ) می باشد.

پیوست جمعه 20 آبان 1401 ساعت 01:21

ی الوند دارم 91تازه تعمیر کاماریل هم عوض کردم سنسور منی فول سوزنها پمپ گازایل هم عوض کردم الان چراغ چک روشن میشه ماشی گاز نمیخوره گاز خالی میکنه راه نمیره ریپ میزنه بعضی موقع ها هم خوب میشه باز برمیگرده به خرابی فعلی خودش

سلام
ایراد مربوط به سیستم برق دستگاه می باشد احتمال تغییر شکل و شل بودن سوکت ( سوکت ها ) ؛ ساییدگی و زخم شدن قسمتی از سیم کشی یا عدم کارکرد یکی از سنسورها در دمای بالا وجود دارد .

محسن سه‌شنبه 17 آبان 1401 ساعت 18:58

سلام وقت بخیر الوند ۶تن دارم تعمیر کردم ماشین سرسیلندر نو خریدم یک ماه نشده از خانه ۲و۳ سوزن ترک برداشت و گازوئیل زد تو مخزن آب سرسیلندر جدید گرفتم بستم دوباره همین اتفاق افتاده علت چیه

سلام
می تواند بعلت عدم نصب صحیح سوزن عدم نصب صحیح بوش سوزن و واشر مسی یا با احتمال کمتر خرابی لیمیتر ( فشار شکن ریل ) و فشار بیش از حد مدار سوخت باشد.

علیرضا جمعه 6 آبان 1401 ساعت 20:17

سلام جناب مهندس،
کامیونت فاو ۶تن دارم،امروز استارت زدم روشن شد،حدود یک دقیقه کار کرد بعد با چندنا قطع و وصل خاموش شد،دیگه هرچی استارت زدم روشن نشد ک نشد
لطفا راهنمایی کنید مشکلش چیه
ممنون

سلام
دلایل بسیاری می تواند داشته باشد که هم مربوط به سیستم برق و هم مربوط به سیستم سوخت رسانی و هم مربوط به قطعات اصلی موتور مثل رینگها می تواند باشد. اگر در هنگام استارت دودی از اگزوز خارج نمی شود به دنبال عیب در سیستم سوخت رسانی باشید اگر دود دارد و روشن نمی شود کمپرس موتور را چک کنید و...

هاشمی یکشنبه 17 مهر 1401 ساعت 21:03

سلام جناب مهندس .
بنده ماشین سی اند سی دارم.
ماشینم گاز نمیخوره دور موتور تا ۱۱ بیشتر نمیاد.
وقتی ماشین سرد هست گاز میخوره یه مسافتی که میریم گاز نمیخوره.
خواهش میکنن راهنمایی کنید .
هر جا میرم سر در نمیارن.
خواهش میکنم راهنمایی کنید .
مشکل از کجاشه.
خدا خیرت بده.

سلام
اگر ماشین سنسور دمای سوخت برگشتی دارد این سنسور را چک و رادیاتور برگشت گازوئیل ( در صورت نصب روی ماشین شما ) را شستشو فرمائید.

یوسف کیقبادی یکشنبه 27 شهریور 1401 ساعت 00:06 http://Yosefkeyghbadi

سلام و عرض ادب
مهندس جان بنده کشنده فراز دارم یه مدت هست که وقتی گاز میدم مثل اینکه خفه کنه ماشین اونطوری میشه و سر بالایی هم ماشین راه نمیره و این اواخر هم استارت زیاد میخوره صبح و وقتی گرم میشه هم اگه خاموش کنم تا بنزین نزنم به هواکش روشن نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
فشار کمپرس سیلندرها رو چک کنید به احتمال زیاد رینگ ها ضعیف شده یا سوپاپ ها آببندی نیستن و یا واشر سر سیلندر مشکل داره

مهدی دوشنبه 21 شهریور 1401 ساعت 19:52

سلام مهندس یه بیل کوماتسو ۴۰۰ خط ۷ دارم روشن که کردم خا موش شده دیگه روشن نمیشه استارت میخوره روشن نمیشه

سلام
اول پاشش سوخت چک بشه ( دستگاه دود داره یا نه ) اگه دود داره اجزا اصلی مثل سرسلیندر ؛ رینگ ، پیستون و .... چک بشه
در صورت نداشتن دود سیستم سوخت رسانی ( فشار مدار اولیه ، فشار کامان ریل و ... )، و برق سوزنها چک بشه

محمد باعقیده دوشنبه 21 شهریور 1401 ساعت 18:45

سلام مهندس الوندمدل۹۰دارم‌ماشین‌سوزن‌گرفت‌.تعمیر‌کردم‌ بعدتعمیر سینه کش ماشین کم میاره وبعد سرازیر شدن خوب میشه و مشکلی نداره شیر برقی رو هم عوض کردم ریل هم چک شده لوله ها رو هم از باک تا پمچه چک کردم فیلترهاروهم تعویض کردم خوب نشدچند جا دستگاه زدم گفتن مشکلی نداره ولی یه جا گفت فشار گازویل سر سوزن ها پایین میباشدممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
احتمال اینکه مشکل از سوزن باشه زیاده چون سوزنهای تعمیری معمولا دقیق نمی شه مدار مگنت و مکانیک شون رو چک کرد . و تعمیر سوزن به جزء در موارد خاص توصیه نمی شه

موسوی هستم جمعه 11 شهریور 1401 ساعت 21:37

سلام بیل بکهوهیدرومک دارم خاموش روشن نمی شود

سلام
اول پاشش سوخت چک بشه ( دستگاه دود داره یا نه ) اگه دود داره اجزا اصلی مثل سرسلیندر ؛ رینگ ، پیستون و .... چک بشه
در صورت نداشتن دود سیستم سوخت رسانی ( فشار مدار اولیه ، فشار کامان ریل و ... )، و برق سوزنها چک بشه

Jam شنبه 5 شهریور 1401 ساعت 22:06

با سلام و ادب،جناب مهندس یه کاویان ۱۰۵ با موتور نیسان دیزل داریم،پمپ فشار بالا رو که عوض کردم حالا ماشین زیاد استارت میخوره تا روشن شه و حین حرکت و زمان شتاب گیری مجدد بین دور ۲.۵ تا ۳ خاموش میشه و با خاموش و روشن کردن سوییچ در حال حرکت مجدد روشن میشه و باید دور رو پایین نگه دارم تا خاموش نشه،این مشکل رو قبلا با تعویض پیچ فشار شکن ریل حل کرده بودم و ولی الان جواب نداد،لوله برگشت ریل رو هم باز کردم و هیچ برگشتی از ریل نداره،حالا هم که چند باری خاموش شده چراغ چک روشنه،آیا میتونه مشکل از سنسور فشار ریل باشه،ممنونم

سلام
فشار کامان ریل رو با دیاگ یا در صورت امکان مانیتور دستگاه بخونین احتمالا این فشار پایین علتش می تونه شل بودن اتصالات و لوله های ورود و خروج به پمپ ؛ نامناسب بودن فیلترها ، سائیدگی پمپ اولیه ( فیدپمپ) خراب سوپاپ برگشتی روی پمپ و....
اگر فشار ریل پایین باشه و یا خود سنسور خراب شده باشه چراغ چک روشن می شه ولی خاموش شدن ربطی به سنسور کامان ریل نداره

رسول پنج‌شنبه 3 شهریور 1401 ساعت 23:39

با سلام مهندس
ماشین ۶تن فاو دارم تا بحال ۳بار شاه لوله شکست شاه لوله روی ریل میزنه بیرون ریل هم عوض کردم لوله ها رو هم عوض کردم ولی مشکلش حل نشد علت از چیست

سلام
لرزش و عدم استقرار صحیح لوله باعث شکستن لوله ورودی کامان ریل می شود بست نگهدارنده لوله و ضربه گیر لاستیکی زیر آن را تعویض نمائید.

منفرد شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 01:55

سلام مهندس سپاس ازوقتی که دراختیاربنده ودوستان همکارمیگذارید

محمد احمدی شنبه 15 مرداد 1401 ساعت 18:07

سلام مهندس ،اتوبوس ولو بی۹ دارم سره ظهر که هوا گرم میشه ماشین یک مرتبه از دور میفته وکم جون میشه ،پا را از رو پدال گاز بر میدارم ودوباره گاز میدهم درست میشه

سلام
مشکل به سیستم برقی ماشین بر می گردد احتمالا سنسور دور موتور کثیف یا نیم سوز شده

امیر کیانی سه‌شنبه 11 مرداد 1401 ساعت 09:54

سلام جناب مهندس عزیز .
کامیونت با موتور کامینز ۴سیلندر مجهز به کامان ریل در زمان گرم شدن ماشین باید استارت زیاد بخوره برای روشن شدن .زمانی که سوکت سولنوئید ولو رو جدا میکنیم ماشین راحت روشن میشه .در زمان سرد بودن هم همینطور ماشین زود روشن میشه .
ممنون ازینکه وقت میگزارید برای حل مشکل .

سلام
چون نمی دونم پمپ سوخت موتور شما از چه نوعی هست ( پمپچه خطی یا پمپچه شعاعی ) متاسفانه نمی تونم کمکی بکنم اگر شعاعی باشه اون شیر مقدار سوخت ورودی رو تنظیم می کنه واحتمالا مکنت برقی داخل اون مشکل پیدا کرده ....

حامد شنبه 8 مرداد 1401 ساعت 21:41

با عرض سلام خدمت مهندس گرامی
الوند شش تن دارم فیلتر آبگیر گازوییل که باز میکنم خورده براده داخلش هست باک را هم تمیز کردم ولی باز هم براده داخل فیلتر میاد امکان داره که سرامیکی پمپ داره فرسوده میشه وبراده از لوازم پمپ باشه که همراه گازویل برگشتی وارد فیلتر باشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

سلام
اگر باک رو کامل تمیز کرده و مطمئن هستین تنها منبع این براده ها می تونه مدار برگشت و مخصوصا از پلانجر پمپ باشه

علی پور شنبه 8 مرداد 1401 ساعت 08:25

یه رنو۲۸۰داریم بیشتر وقتها زیاد استارت میخورت تا روشن میشه

سلام
سوپاپ برگشت پمپ و سوپاپ فشار شکن چک گردد.

رامین دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت 01:35

سلام و خسته نباشید خدمت جناب مهندس
یه البرز دارم که این خطا رو نشون میده و توی سر بالایی یه دنده کم میاره
accelerator position signal shorted low
ممنون میشم هر چه زودتر راهنماییم کنید

سلام
اخطار مربوط به پتانسیومتر ( سنسور ) زیر پدال گاز می باشد. ممکن است سنسور دچار اشکال شده یا سوکت اتصال مربوط به آن مشکل پیدا کرده است. ابتدا سوکت آن را جدا کرده و با اسپری مخصوص شستشو دهید اگر ایراد بر طرف نشد پتانسیومتر را چک نمائید.

فرنود سه‌شنبه 10 خرداد 1401 ساعت 11:05

آقای مهندس سلام
تمام سوال های دوستان و پاسخ های کوتاه و هوشمندانه شما رو با لذت و دقت خوندم تشکر از پاسخگویی شما
مهندس ما هم یه مشکلی داریم، یکی از اتوبوس های شهری دوو با موتور DL08 دوسان و سیستم سوخت کامن ریل بعد از 2 ساعت کار خاموش میشه و تا موتور خنک نشه روشن نمیشه می خواستم دلیلش رو بدونم
و اینکه منظور شما از سوپاپ برگشت روی پمپ، همون شیر برقی روی پمپ هستش

سلام
اشکلات بسیار وجود دارد که می تواند باعث خاموش شدن ( شات دان ) موتور در حین کار گردد که بسیاری از آنها ارتباطی با سیستم سوخت رسانی ندارد مثلا اگر قسمتی از عایق سیم کشی دستگاه ضعیف گردد در زمان گرم شدن و ایجاد اتصال بدنه موتور دچار ارور شده و جهت حفظ سلامت کنترلر ( ECU ) مجبور به خاموش کردن اضطراری می گردد. اگر سنسورهای گیربکس هم دچار مشکل شوند مشابه این عمل اتفاق می افتد و... البته خراب بودن سوزن ، شیر برقی ؛ رادیات سوخت ، مناسب نبودن گازوئیل و... نیز می تواند مشکل مشابه این ایجاد نماید. بنابراین عوامل این مشکل بسیار گسترده بوده و نیاز به بررسی دقیق می باشد.
در مورد سوال دوم ؛ خیر سوپاپ برگشت روی بدنه پمپ قرار دارد و جهت جلوگیریی از آسیب و فشار بیش از حد به پمپ ، سوخت اضافی را به برگشتی به باک یا رادیات سوخت می فرستد. از نظر شکل یک پیچ سوراخ دار ( بانجو ) که داخل آن یک ساچمه و فنر قرار دارد می باشد.

مهدی پنج‌شنبه 5 خرداد 1401 ساعت 20:17

سلام وقت بخیر. مهندس الوند 6تن دارم تازه تعمیر شده. و حرکت در سر بالایی که بخواهم از دنده 4به 3برگردم ماشین میریزه به هم خاموش میشه حالت کمپرس زدن پیدا میکنه از لوله بخار دود آبی درمیادتقریبا زیاد.. وصدای تق تق پیدا کرده در موتور. ممنونم اگه حرف های دلگرمتون

سلام
به هیچ وجه موتور رو روشن نکنید کارتر باز بشه و وضعیت داخل موتور چک بشه.طبق شواهد موجود ایراد تعمیر محتمل است.

شهریارجاودان چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت 16:39

مهندس سلام یه کاوه 420دارم یه مدت خط می زدفشارکموریل پایین هست باقعط ووصل برق درست می شدسوزن هم پمپ سازبازوچک کردسالم بودشیربرقی وسنسرکموریل هم عوض کردم درست نشدتابعددوماه ماشین خودبه خودبهترشدخطاهم نمی زندولی نسبت به قبل کم جون هست توگردنه قدرت نداره سلوتمیزکارمی کنه تک استارت هم روشن می شوداوکه روشن می کنم تایه دوتاگازبهش می دهم تیروسالم هست بیشترگازمی دهم کم جون می شودگازوییل توباک که روزگرم می شودکم جون ترمی شودشب که خنک هست بهترهست مکانیک خوب اینجانیست سه ماهه فقط خرجی الکی می کنم راهنمایی بفرماییدممنون می شوم جاودان ازبندرعباس

سلام
بعضی از ماشین ها دارای سنسور دمای سوخت برگشتی هستند در این ماشینها اگر دمای گازوئیل برگشتی از محدوده تعیین شده بالاتر برود ( حدود 70- 75 درجه ) عملکرد موتور ضعیف شده و دور موتور محدود می گردد. البته من شناختی نسبت به ماشین شما ندارم ولی با توجه به شرحی که فرمودین به احتمال زیاد این سنسور ( در صورت نصب روی ماشین شما ) یا سیم کشی این سنسور و یا مسیر برگشت سوخت و رادیات گازوئیل مشکل دارد .

فرهاد یزدان پناه شنبه 31 اردیبهشت 1401 ساعت 01:42

باسلام یه اف اچ ۴۲۰ دارم ک وقتی فیلتر گازوعیل رو عوض میکنم ماشین درجا خوبه ولی وقتی تو حاده می افتی و میخوا یه دست انداز رو بگیری و پاتواز روی گاز ورمیداری ماشین هوا می گیره و باید پمپ دستی بزنی ،پایه فیلتر رو عوض کردم ایا از پمپ تغذیه نمیشه ؟درضمت قدرتشم خوبه ممنون میشم راهنمای کتید

سلام
یا پایه فیلتر آب بندی نمی کنه و شکستگی داره یا مدار قبل فیلتر مثلا شلنگها دو پوست شده باشند یا لوله ها ترک ریز دارن یا واشرهای دورسیل وقتی گرم میشن خوب آببندی نمی کنن .

مولودپور یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 ساعت 12:02

من ی بیل نیوهلند 305 دارم امروز شیلنگ گازوئیل می‌زند بیرون میگن فشار شکن روی کما ریل عمل نمی‌کند آیا دلیل دیگری ندارد

سلام
متاسفانه مشکل شما واضح توضیح داده نشده است اما اگر لوله های سوخت از کامان ریل به سوزن مشکل پیدا می کنند یکی از دلایل ممکن است به خراب بودن فشار شکن روی کامان ریل برگردد اما ایراد در شیلنگ های ورود گازوییل به پمپ و برگشت معمولا به این سوپاپ ربطی ندارد.

حامد شنبه 17 اردیبهشت 1401 ساعت 08:08 http://hamdkhalgdady @gmail.com

سلام خسته نباشید مهندس
بلدوزر 275کوماتسو کد02وکد03میده سوزنهاشوکامل عوض کردیم چندروزی خوب بود دوباره کد میده وگاز نمیخوره دوساعت کارمیکنه وقتی خاموش میکنیم روشن نمیشه باید حتما سرد بشه تا روشن شه کمکش هم باید بدیم خودش استارت خوب میخوره ولی روش نمیشه حتما باید کمکش بدیم ممنون میشم راهنمای کنید

سلام ممنون
اگر کد خطای مانیتور را درج می کردید کامل تر می توانستم راهنمایی کنم چرا که ارور 02 بیش از 10 زیر کد و ارور 03 حدود 40 خطا را شامل می شود .
بهر صورت اگر کد خطا مربوط به انژکتورها می باشد ( مثلا کد ADC1KA ) تمامی مدار از کنترلر ( کامپیوتر ) تا مگنت سوزن باید چک گردد.

آقاجان پور جمعه 9 اردیبهشت 1401 ساعت 22:31

سلام ، اگر لوله ورودی سوخت به سوزن انژکتور را باز کنیم ، و استارت بزنیم ، نحوه خروج سوخت به چه صورت میباشد؟ به صورت قطع و وصل همانند پمپ های آسیابی یا به صورت جریان پیوسته؟

سلام
نشتی بسیار جزئی خواهید دید

عباس گلکار دوشنبه 5 اردیبهشت 1401 ساعت 02:38

سلام مهندس جان ماشین من البرز تک محور هست ماشین تو سینه که میفته خیلی سریع آمپر آب بالا میره و اگه بیشتر از دو سه دقیقه سینه بیشتر باشه کم کم طوری میشه که اگه دور موتور از ۱۵ بالاتر بره ماشین خاموش میشه و روشن میشه و اخبار کاماریل میاره سنسورهای کاماریل و شیر برقی حتی برگردان بغل کاماریل هم عوض کردم اما باز هم فایده نداشته
کله پمپی هم باز شده و سرامیکی عوض شده لطفا راهنمایی کنید ممنون

سلام
در مرحله اول میزان پاشش سوزنها چک گردد اخطار کامان ریل احتمالا بخاطر خالی شدن و کاهش غیر عادی فشار کامان ریل بدلیل پاشش سریع و بیش از حد سوزن می باشد. گرم کردن نیز می تواند از پیامدهای سوخت اضافی یا مشکل در سیستم هوارسانی موتور ( جنت ها ، توربوشارژر ، اینتر کولر و ... ) باشد .

Karoo شنبه 3 اردیبهشت 1401 ساعت 16:18

سلام مهندس یه ماشین کاوه ۴۲۰ دارم تو جاده بودم یهو خاموش شد ماشینو بردیم همدان پمپچی،سوزن،همه قطعاتشو باز کردیم سوزن هارو بردیم کرمانشاه تعمیر کردن آوریم ماشینو سرپا کردیم ماشین روشن شد به ۲۰ کیلومتری رفت بعد خود ب خود ماشین گیر کرد با دنده ۱,۲ هم به زور راه می‌رفت آوردیم دوباره میگن سوزن،پمپچی، برقشه الان نمی‌دونیم مشکل از چیه چیکار کینم؟؟

سلام
چون سلامت قسمت برقی سوزن ( مگنت ) فقط توسط دستگاههای خاص قابل بررسی می باشد اکثر پمپ سازها با حدس و گمان و روشهای من در آوردی چک می کنن که قابل اطمینان نیست ، توصیه سازنده دستگاه تعویض سوزن در موارد خرابی می باشد نه تعمیر آن

mahdi dorali پنج‌شنبه 11 فروردین 1401 ساعت 11:39 http://www.mahdi dorali.com

سلام فاو۴۲۰دارم دورموتورش از۱۴۰۰۰بالاترنمیادوبرگشت گازوئلش زیادهست اگه راهنمایی کنیدممنون میشوم

سلام
یکی از سنسور ها اطلاعات غلط می دهد کامپیوتر ، دور موتور را محدود می نماید لطفا سنسور ها مربوط به عملکرد ماشین چک شود. سنسور : موقعیت دنده ، سرعت شفت گیربکس ( اگر روی ماشین شما نصب باشد. ) دمای سوخت برگشتی ، دمای آب موتور ، فشار و دمای هوای محیط و....

مراد چهارشنبه 10 فروردین 1401 ساعت 22:07

سلام مهندس
من رنو میدلام دارم که بعد از خاموش کردن سریع گازوئیل خالی میکنه که باید پمپ بزنم تا روشن بشه پمپ سه گوش رو تعمیر کردم ولی باز هم خالی میکنه ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام
سوپاپ برگشت و فشار شکن روی پمپ ( Overflow Valve ) را تعویض کنید

رضا جمعه 27 اسفند 1400 ساعت 17:31

سلام . جک 8تن.جدید. از لوله برگشت.کامانریل در حالت درجا.کمی گازویل میاد.و گاز میدی بیشتر میاد. یک واشر نازک انداختم. زیر سوپاپ کامانریل.بستم.کمتر شد . هیچ چراغی هم روشن نمیشه. چکار کنم. سوپا پ عوض کنم. یا. شاید فشار کامانریل بالاست. واشر. بردارم. ممنون

سلام
در حالت درجا و دور سلو مقدار برگشت از ریل سوخت تقریبا صفر است. در غیر این صورت سوپاپ فشار شکن ریل معیوب می باشد.برای مقدار برگشت سنسور یا چراغ نداریم اما اگر این مقدار زیاد باشد بعلت افت فشار کامان ریل خطای افت فشار در دستگاه ظاهر خواهد شد.

فرهاد پنج‌شنبه 12 اسفند 1400 ساعت 15:27

سلام جناب مهندس باتشکر ازجواب سوال قبل ...عرض کردم کشنده فراز دارم .موقع دنده معکوس یه خورده که شیب زیاده یا دنده معکوس رو که دیر عوض میکنم ماشینم گاز هرز میخوره یعنی ازدور موتور۱۵یهومیاد ۲۰ اما ماشین دورنمیگیره.انگار که دیسک وصفحه بسکوات میکنه اما دیسک وصفحه رو چک کردم سالمه احتمال داره که سیستم کاماریل وسنسورها باشه ..ممنون ازوقتی که میزارید.

سلام
خیر ؛ احتمال ارتباط این عیب با سیستم سوخت رسانی بسیار اندک است ، حتما دیسک و صفحه توسط مکانیک خبره تست شود.

افشار پنج‌شنبه 5 اسفند 1400 ساعت 23:06

سلام و درود به محضر استاد‌و مهندس عزیز
و تقدیر از تقبل زحمت شما
مهندس ما یه فاو 96داریم که سوخت گازوییلش روی آمپر تا 38/9میره و چن بار هم دیاگ زدیم و بعدش سوزنا رو درست کردیم ولی بازم همون ایراد رو داره و الانم روی 38و9 مونده یه ذره بالا پایین میره ولی از 38پایینتر نمیاد
ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

سلام و سپاس
متاسفانه با توجه به عدم اشراف به کابین این دستگاه منظور شما از 38/9 را متوجه نشدم .

مهران چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت 23:15

سلام
بیل dxدوسان صبح ها روشن نمیشود وقتی یکی از لوله های گازوئیل را باز میکنیم و اجازه میدیم سوخت به بیرون بپاشه با تک روشن میشه و در سیستم خطای بالا بودن فشار سوخت رو نشان میدهد، با تشکر

سلام
دیر روشن شدن ابتدای وقت بعلت ضعیف شدن سوپاپ برگشت ، واشرهای آب بندی ( دورسیل ) و یا اشکال در لوله و شلنگ های قبل از پمپ می باشد.
بالا بودن فشار بدلیل ایراد در شیر فشار شکن کامان ریل و یا پمپچه ها می باشد.
این دو ایراد با هم ارتباط مستقیمی ندارند.

مهران چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت 23:10

سلام

خوشحالی جمعه 29 بهمن 1400 ساعت 12:20

سلام مهندس طرز لوله کشی پمپ گازوئیل بیل ششصد خط 7 رو راهنمایی میکنید
ممنون

سلام
مدار اولیه از باک به فیلتر آبگیر ، فیلتر اولیه ، پمپ دستی ، فیلتر ثانویه و سپس پمپ اصلی ( ساپلای پمپ ) مدار پر فشار شامل پمپچه ها دو لوله ورود سوخت از پمپچه ها به ریل ، ریل مشترک ، فلودمپرها ، لوله های سوزن ، سوزنها

مجی شنبه 23 بهمن 1400 ساعت 00:18

سلام خدمت استاد گرامی
یک دستگاه البرز کمپرسی مدل ۹۴ دارم که هر ماه سنسور سر کامانریل خراب میشه سوخت زیادی میاد سر پیستون به حدی که تا الان دو بار پیستون ذوب کرده میخواستم بدون دلیل خرابی این سنسور از چیه همه کارها را هم انجام دادیم
تعویض شیر برقی سر پمپ تعویض پمپچه تعویض سوزن تعویض سنسور کامانریل اصلی مارک بوش نصب کردیم حتی کامپیوتر ماشین هم عوض کردیم ولی مشکل حل نشد نهایت ۴۰روز سنسور کامانریل خراب میشه ممنون میشم از راهنمایی شما

سلام
ریل سوخت ( کامان ریل ) را تعویض نمائید.

سید مکانیک سه‌شنبه 19 بهمن 1400 ساعت 16:44

حسین نجفی دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت 20:01

سلام آقای مهندس من یک کاوه مدل ۹۲ دارم ارور میده خطای فشار ریل . این یعنی چی ؟؟ لطفا راهنمایی کنید ...

سلام
اگر خطای فشار پایین می دهد باید ابتدا مدار اولیه سوخت از باک تا پمپ دستی و سوپاپهای برگشت و تمامی واشرهای آب بندی و دورسیل ها مورد بررسی قرار گیرند. اگر اشکالی در این بخش وجود نداشته باشد بایستی پمپچه ها و فشار شکن مربوط به آن بررسی گردد. حتی نامناسب بودن فیلترهای گازوئیل و یا تعویض دیرهنگام هم می تواند عامل خطای فشار پایین باشد

حسین نجفی دوشنبه 18 بهمن 1400 ساعت 19:55

سلام آقای مهندس ما کاوه مدل ۹۱ داریم . بار زده بودیم یکم راه افتادیم این ارور اومد ..خطای فشار ریل .. این یعنی چی؟؟؟:

محمد یکشنبه 17 بهمن 1400 ساعت 22:02

سلام فاو کشنده دارم تو حرکت تا پدال گاز ول میدم دیگه ماشین گاز نمیخورد وباید سویچ برگردونم اخطار سوخت رسانی میاد میکانیک میگن سوزن خراب شد

سلام
ایراد مربوط به سیستم برقی و بویژه سنسورهای دستگاه می باشد باید ارور احتمالی همزمان با این مشکل بررسی گردد.

فرزاد شنبه 16 بهمن 1400 ساعت 15:48

باسلام آقای مهندس ماشین ما البرز هست تو سربالایی وقتی با بار فشار میاد خطا میاد مینویسه.خطای سوخت پمپ مکانیکی

سلام
فشار پمپ تغذیه ( پمپ اولیه ) در زمان بار افت می کند . علت آن می تواند پوسیدگی شیلنگ ها ، نامناسب بودن فیلترها ، گرفتگی صافی ، شل شدن اتصالات یا ضعیف شدن فنر سوپاپ برگشتی باشد.

میلاد سه‌شنبه 12 بهمن 1400 ساعت 00:46

سلام مهندس ی فوسو 6تن دارم پمپ و سوزن کامل دادم سرویس زیر دستگاه همه چی درسته روی ماشین هم میبندم تا چند ساعت درست کار میکنه بعد چند ساعت استارت زیاد میخوره تا روشن بشه موقعی که روشن میشه دود سیاه از اگزوز میاد بیرون ی جاهایی دنده مرده باهاش میرم دود سیاه دارم. ممنون میشم راهنماییم بکنین

سلام
نسبت سوخت به هوا مناسب نیست یعنی حجم سوخت پاشیده شده بیشتر از میزان مورد نیاز است علت این مشکل اگر سنسور فشار محیط ( امبینت ) روی ماشین نصب باشد به این سنسور و در غیر این صورت نشت هوا از جنتها ، خرابی توربوشارژر یا خرابی سوزنها برمی گردد.

کامران سه‌شنبه 5 بهمن 1400 ساعت 14:43

سلام جناب مهندس یه فاو ۸تن دارم ماشین ۹۷ صفر هستش ماشین یه سرویس بیشتر نرفته خاموش کردیم روشن نشد الان باید حتما یه نفر پمپ کنه همزمانم استارت بزنیم تا روشن بشه و از زمانی که خاموش هست پمپ میکنم تا زمانی هم که روشن میکنم همینجور از لوله برگشت باک کازوییل میاد تو باک و کازوییل هم به صورت کف هستش

سلام
مدار اولیه سوخت رسانی ( از باک گازوئیل تا پمپ ) مشکل دارد باید بررسی گرد از یکی از قسمتهای این مدار هوا وارد سیستم می شود ممکن است از شلنگ ها بدلیل فرسوده شدن ( گذشت بیش از سه سال ) کلگی فیلتر یا محل اتصال لوله ها باشد.

اسی سه‌شنبه 5 بهمن 1400 ساعت 08:24

سلام مهندس خسته نباشید
ماشین برق برا انژکتورا نمیاد کامپیوتر هم درسته مشکل از چی میتونه باشه از سنسور های کامان ریل یا چیز دیگه میشه ممنون اگه پاسخ بدید

سلام
اگر ماشین سنسور G (موقعیت میل سوپاپ) و NE ( موقعیت میل لنگ ) و یا معادل این سنسورها را دارد این سنسورها دچار مشکل و قطعی شده اند. بنابراین بدلیل عدم تشخیص زمان پاشش برق به انژکتورها ارسال نمی گردد.

مهدی جمعه 3 دی 1400 ساعت 13:58

سلام میخواستم کدوم خودروها امروزه از این سیستم استفاده می‌کنند؟

سلام
روی طیف گسترده ای از موتورهای دیزل نصب شده بر روی ماشینهای راهسازی ، معدنی ، کامیونها ، اتوبوس ها ، لیفتراک ها و...

اسماعیل چهارشنبه 1 دی 1400 ساعت 20:31

سلام مهندس الوند ۶تن دارم
ماشین صفر بده ولی درد اونو هیچ کس سردر نمیاره‌
ماشین گاز نمیخوره زمانی که برف پاکن روشن میشه
چراغ چک روشن میشه
یا ماشین میپره
لطفا راهنماییم کنید

سلام
مشکل مربوط به سیستم برقی دستگاه می باشد به احتمال زیاد بخشی از سیم کشی آسیب دیده و گاهی دچار اتصال کوتاه می شود.

نجف پنج‌شنبه 11 آذر 1400 ساعت 21:13

سلام اقای مهندس خداقوت،ببخشیداززمان تولیدانجین3-140کوماتسوکه برروی بلدوزر275وبیل های۷۵۰و۸۰۰نصب شده ایاازاول تابه الان یک نوع موتورتولیدشده وهمه یکی هستند؟به خاطراین پرسیدم چون ماهمه رایک نوع سوزن انژکتورمی بندیم،والان دربیل هابه مشکل برخوردیم وسوزن هابیشترازسیصدساعت کارنمی کنندوهمه کاری هم کردیم ازتعویض کامل کامان ریل تاسرویس ازباک تاخودسوزن ها،ایاایرادبرقی می تواندباعث خرابی سوزن شودیانه؟دریک دقیقه دولیترونیم برگشت ازسوزن داریم دستگاه سلومیشه ودیگه گازنمی خوره وخاموش که می کنی دیگه تاداغ است روشن نمیشه ممنون میشوم راهنمایی کنید،تشکرازلطف جنابعالی

سلام
سوزن موتورهای 3-140 دو شماره فنی داره ( شماره دوم سوزن بهینه شده می باشد ) ولی هر دو کیفیت قابل قبول دارن و در شرایط عادی حداقل 3500 ساعت عمر مفید دارن .
در همه دستگاهها سوزن مشترک است و به نوع دستگاه ربط ندارد.
متاسفانه مدتی است که دو مدل سوزن بی کیفیت وارد شده یکی سوزنهای دست دوم بازسازی شده با بسته بندی نو و دیگری سوزن های چینی با شکل و شمایل سوزن اصلی که هر دو سوزن در بازرار موجود و به عنوان سوزن اصلی و نو فروخته می شن

نجف سه‌شنبه 9 آذر 1400 ساعت 20:12

سلام اقای مهندس وقت به خیروخداقوت،مهندس سوزن انژکتوربیل۸۰۰و۷۵۰خط هفت کوماتسوخیلی اذیت مان می کنندسیصدساعت بیشترکارنمی کنند،ایاموتورهای۱۴۰-۳کوماتسوهمه شون یکی هستن یاسال به سال سریال ونوع سوزن انژکتورتغییرپیدامی کندچون ماهمه رایک نوع سوزن می بندیم یعنی به سال ساخت نگاه نمی کنیم چون واشرسرسیلندرهاکه فرق می کنندبعضی استانداردوبغضی اورسایزهستندایااینهانبایدنوع سوزن شون فرق بکنه باتشکر

فرهاد شنبه 6 آذر 1400 ساعت 00:45

سلام بنده فراز مدل ۸۹ دارم .ماشینم موقع دنده معکوس درسرابالایی خیلی دیر دور میگیره.سنسور کاماریل رو با اسپری تمیز میکنم هفت هشت روز بهتر میشه شتابش خوب میشه اما دوباره مثل اول میشه سوزن‌ها رو سرویس کردم.میشه راهنمایی کنین.ممنون

سلام
اگر با تمیز کردن سنسور برطرف می شود به احتمال زیاد سوکت ( کانکتور ) سنسور دفرمه شده و باید تعویض گردد.

شاپور سه‌شنبه 25 آبان 1400 ساعت 17:01 http://Gravatar.com

سلام من یک ماشین دنگ فنگ کاوه دارم
تا 19 گاز می خوره روش توی سراشیبی و سرازیری خطا میاره و باید خاموش روشن کنی تا خوب شه بعد هم سوزن هاو شلنگ برقش رو هم عوض کردیم ولی خوب نمیشه لطف کنید بگین دلیلش چیه؟؟

سلام
یا سنسور کامان ریل ایراد داردیا پمپچه ها مشکل پیدا کرده اند

علی اصغر جنگی شنبه 22 آبان 1400 ساعت 02:42

سلام با عرض خسته نباشید حضور محترم جناب آقای مهندس من ماشین جک ۸تن دارم وقتی که توی جاده حرکت می کنم سرعت از ۸۵ بیشتر نمیشه هرچی گاز میدم گاز نمیخوره و احساس می کنم که کمی
دود سیاه میکنه و موقه گاز دادن یه صدا میشنوم صداتوبو وتوربوشارژ تازه عوض کردم
اولش این مشکل رو نداشت بعدن مشکل پداکرد باتشکر جنگی

سلام
اگر توربوشارژر بی کیفیت نصب شده باشد قدرت موتور مخصوصا در دور بالا و زیر بار کم شده و به قول مکانیکها موتور کپ می کنند. از توربوشارژ مطمئن شوید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد