ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
در موتورهای جدید از سیستم سوخت رسانی CRI ( کامان ریل ) استفاده می گردد . در این سیستم ها بر خلاف سیستم های ردیفی ساده که بالاترین فشار پاشش در آن حدود 240 بار می باشد کمترین فشار 400 بار بوده که هنگام تحت بار قرار گرفتن دستگاه تا 1200 بار بالا خولاهد رفت.
در این سیستم همه انژکتورها به یک انباره مشترک ( ریل ) سوخت متصل شده اند سوخت تحت فشار در این انباره تا ورودی انژکتورها موجود می باشد که کنترلر با لحاظ شرایط کاری دستگاه که از حسگرها مرتبط دریافت داشته است میزان فشار پاشش را با استفاده از عملگرهای پمپ ( پمپچه ها ) تنظیم و مقدار پاشش را با تحریک یونیت انتهای سوزن کنترل می کند.
بدلیل افزایش فشار پاشش در این سیستم میزان مصرف سوخت بیش از 30 درصد و میزان گازهای آلایند تا 70 درصد ( بسته به نوع دستگاه ) کاهش یافته است .
در این سیستم داده های مورد نیاز کنترلر ( ECM ) از طریق حسگرهای مختلف موجود بر روی موتور مانند سنسور وضعیت میل لنگ ( نصب بر روی فلایویل ) سنسور موقعیت میل بادامک ( نصب بر روی پمپ انژکتور یا همان ساپلای پمپ ) سنسور دمای گازوییل برگشتی ، سنسور فشار روغن ، سنسور فشار دمش توربوشارژر ، سنسور دور موتور و... تامین می گردد.
این داده ها توسط کنترلر پردازش شده ، فشار و مقدار مورد نیاز سوخت بوسیله میزان جریان الکتریکی که به عملگرها فرستاده می شود کنترل می شود.
ساپلای پمپ
سنسورهای اصلی این سیستم : جی سنسور ( G ) حسگر موقعیت میل بادامک ، ان ایی سنسور ( NE ) حسگر موقعیت میل لنگ ، سنسور کامان ریل حسگر فشار سوخت موجود در ریل سوخت و سنسور موقعیت پدال گاز.
نمونه سوزن CRI
سلام مهندس.بیل هیدرومک 220Lcموتور ایسوزو 4 سیلندر دارم. روی مانیتور کد خطای DTC488 همراه با چراغ چک. میشه یه راهنمایی کنید. ممنون
سلام
متاسفانه راهنمای کد خطا مربوط به دستگاه شما رو ندارم
سلام جناب مهندس من بیل هیدرومک موتور ایسوزو ۴ سیلندر دارم پمپ برقی تا هوا خنکه خوب کار میکنه یه کم که گرم میشه رو مانیتور علامت فیلتر مسدود میاد گاز درجا میشه دیگه گاز نمیخوره تا خاموش کنم دوباره روشن کنم میشه بفرمایید مشکل کجاس
سلام
به احتمال زیاد ظرفیت فیلتر استفاده شده کمتر از فیلتر اصلی است ؛ در این صورت موتور در دورهای بالا و زیر بار کم خواهد آورد و علامت فیلتر ( افت فشار ورودی به پمپ ) روشن خواهد شد
سلام مهندس کامیونت الوند دارم الان چن روزه مشکل پیدا کرده بعضی موقع زود روشن میشه بعضی موقع دیر،سوخت موتور زیادشده دودسیاه میکنه شیربرق موتور عوض کردم تعصیر نداشت ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام
اگر ماشین بلافاصله ( کمتر از 5 دقیقه ) بعد از خاموش شدن بدون مشکل روشن می شود اما با فاصله بیشتر از نیم ساعت نیاز به استارت طولانی و یا چند استارت دارد با توجه به توضیحات شما احتمال نشت سوزنها زیاد می باشد. اگر مشکل از سوزن باشد دود اولیه ماشین زیاد می باشد.
سلام مهندس ببخشید اتوبوس تیپ سه دارم الارم انجین الارم فیلر میاد روی ان ودورموتور از۱۵۰۰۰بالاتر نمی رود واصلا معلوم نیست یه روز میاد چندروز نمیاد یعنی اینکه دایم نمیاد ممنون میشم کمک کنید
سلام
مشکل مربوط به کاهش فشار سوخت ورودی به پمپ است علت آن می تواند نامناسب بودن فیلتر سوخت باشد که در این حالت اکثر اوقات زمان سرد بودن ماشین و گازوئیل آلارم فعال می شود. فیلتر سوخت تعویض و حتی الامکان از فیلتر اصلی استفاده کنید ، آب فیلتر آبگیر نیزهر وروز قبل از استارت تخلیه گردد.
درود و وقت به خیر!
مهندس کامیونت فوسو با سیستم کامان ریل با پمپ سی پی ۴ بوش تک پلانجر داریم که صبح ها هز چی استارت میزنیم ماشین روشن نمیشه و حتما باید اون رو بکسل کنیم!
اگه امکانش هست یه راهنمایی بفرمائید ممنون میشم
سلام
لطفا موارد ذیل را چک بفرمائید:
1- سوپاپ برگشتی پمپ
2- فیلترها ، مخصوصا فیلتر آبگیر
3- صافی کف تانک گازوئیل
4- صافی فلزی ( در صورت نصب بودن زیر باک گازوئیل یا ورودی شیلنگ های فیلتر )
5- شلنگ ( لوله ) های ورودی از باک به فیلترها
6- نشتی در مدار فشار بالای سیستم سوخت رسانی
سلام خسته نباشید مهندس من کامیونت الوند ماشینم خوب روشن میشه ولی بعد از چند ثانیه خاموش میکنه مشکل از کجاست تو رو خدا راهنماییم کنید
سلام
در وحله ی اول مشکل بیشتر می تواند به سیستم برقی دستگاه ، مدار برق سوزنها و کنترلر مرتبط باشد که چک سنسورها ، برق سوزنها و خود کنترلر نیاز می باشد در رتبه دوم ، مدار اولیه سوخت بویژه شیلنگ و لوله های اتصال به پمپ اولیه و فیلترها می بایست بررسی گردند.
سلام مهندس
ماشین من الوند ۹۳ هستش چند وقته دور موتور از ۲ به بالا ماشین خوب گاز نمیخوره انگار سوخت نرسه
تو دنده ۴ به بالا زیاد احساس میشه مثلا اگه بادنده ۵ داری میری تو دور۲ باشه زور میزنه دنده رو زیاد میکنی شتاب میگیره تا به اون دور برسه کم میاره
تو کفی بد نیست ولی تو سر بالایی قبلا با دنده ۵ میرفتم الان با۴
در ضمن موتور ماشین مثل ساعت کار میکنه بدون کوچکترین صدا ولرزش
فیلتر ابگیر و هوا و گارئیل رو هم عکضکردم نشد
پیشاپیش ممنون از راهنمایتون
تشکر
سلام
فشار مدار سوخت را با استفاده از دستگاه در دوره بالا چک کنید اگر افت فشار در دورهای بالا و تحت بار اتفاق می افتد نوع فیلترها ( حتما توصیه شده شرکت سازنده ) سلامت سوپاپ برگشتی ، سلامت سوپاپ فشار شکن ریل سوخت و وضعیت لوازم داخلی پمپچه ها را بررسی فرمائید.
در صورت سلامت مدار سوخت رسانی وضعیت گیربکس نیز ممکن است نیاز به بررسی داشته باشد.
سلام مهندس، وقت شما بخیر!
کامیون فوسو داریم با سیستم سوزنهای پیزو الکتریک و یورو۵ دارای ای جی ار و دی پی اف یک عیب پر تکرار در بیشترشون رخ میده اینکه بیشترشون در کارکرد۱۶۰۰۰۰ کیلومتر به بالا در سربالایی ها کم جون میشه و چراغ انجین سیستم روشن میشه ماشین دیگه راه نمیره بعد از ایستادن و خاموش کردن چراغ چک خاموش میشه و کد خطای ۵۲۰۴۹۹ رو میده که دیاگ میزنن میگن افت فشار داره حالا یاسوخت یا تزریق هوا! به نظر شما میتونه بیشتر از چیا باشه! ممنون میشم راهنمایی کنید!:
سلام
بیشترین احتمال نقص سوزنها بدلیل استفاده از سوخت بی کیفیت و آلوده ( آلودگی آب ، مواد آلی و ... ) می باشد.
سلام جناب مهندس وقت بخیر ممنون از سایت خوبتون و راهنمایی های ارزشمندتون
حیدری ام از بوشهر جناب ییه رنو میدلام ۲۸۰ دارم که تو سربالایی یهو گاز نمیخوره تو کفی هیچ مشکلی نداره و خیلی سریع دنده ها پررمیشه با ۱۲ تن بار صبحا تک استارت روشن میشه فقط تارسید سربالایی گاز نمیخور پایه فیلترابگیر و پمپ دستی نو پمپ اولیه نو پمپچه نو کل فیلتر گازوییل و هوا نو مارک فابریکش خیلی خرجش کردم سوزنا بردم برا تعمیر پمپ ساز گفت مصرف بالاست ولی کار میده منم دستش نزدم ممنون میشم کمکم کنید اگه امکان مکالمه وجود داشته ممنونتون میشم جناب شماره محبت کنید
سلام آقای مهندس خسته نباشید. الوند مدل ۹۷ دارم ۲۵۰ هزار کارکرد داره چند وقت شده که از اون شتاب و قدرتش کم شده مخصوصاً توی سینه کشی. جوری شده که سینه کشی که یک کیلومتر بود قبلاً تا ۷۰۰ یا ۸۰۰ متر شو با دنده ۶ می رفت اما الان ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر شو بیشتر نمیره و یا موقعی که توی سینه کشی دنده اضافه میکنی ماشین کشش نداره بره در حالی که قبلا می رفت. به نظرتون عیبش چیه دستگاه زدم همه چیز خوب بوده. با تشکر
سلام
ا- سلامت توربوشارژر ( سوپر ) ، جنت ها ، مسیر ورود هوا به توربو ، افترکولر و موتور را برسی نمائید 2- فیلترهوا و گازوئیل دستگاه بررسی شود 3- فشار سوخت در دوربالای موتور و در حالت استال چک گردد. 4- وضعیت پاشش سوزن بررسی شود.
سلام و خسته نباشید. مهندس جان من یه الوند شش تن دارم . صبح ها توی سرما خیلی بد روشن میشه. یه حالتیه. دود میکنه و نیمه روشنه ولی استارت ول میکنم خاموش میشه. بعد از کلی استارت زدن روشن میشه.ولی چند ثانیه گاز نمیخوره. مکانیکا هم نتونستن درستش کنن. مشکل از چی میتونه باشه مهندس.!؟
اگه میشه ادرس ایمیل یا جیمیل یا واتساپ . تلگرام. اینیستا گرام. یه راه ارتباطی بهم بدین. اینم ادرس جیمیل خودم
Yosef.shamshiri59@jmail.com
سلام ، ممنون
این اشکال به تخلیه فشار سیستم سوخت رسانی در زمان خاموش بودن ماشین برمی گردد. تخلیه فشار به عوامل زیادی بستگی دارد که می بایست بررسی گردد از جمله نشتی سوخت از لوله ها ، شره کردن سوزن ، ضعیف بودن سوپاپ برگشتی ، نقص فشار شکن ریل سوخت و...
اما در مورد ماشین شما اگر پس از استارت دود زیاد و سفید رنگ دارد احتمال خرابی سوزنها بیشتر می باشد.
سلام مهندس خسته نباشید
ماشینم الوند هستش موقعی روشن هست پیچ برگشت لوله گازوئیل که باز میکنی قطره قطره گازوئیل میاد عادیه یا نباید گازوئیل ازش بیاد بیرون
سلام
بله کاملا عادیه ، حتی اگه گاز بدین برگشتی پیوسته و بیشتر خواهد شد.
سلام ممنونم بابت راهنمایی
بیشترین احتمال 1- نقص سنسور دور موتور 2- نقص سنسور دمای سوخت برگشتی 3- گرفتگی فیلترهای گازوئیل و آبگیر
مهندس میخواستم بفهم چطوری میتونم متوجه شوم به طور صدرصد کدام یکی مشکل های بالااست بادستگاه میشه متوجه شد
سلام
تست سنسورها بوسیله اهم متر قابل انجام است ،مقدار اهم هر سنسور در کتاب تعمیرات دستگاه مشخص شده ، البته محل نشیمن و دندانه های زیر اسپید سنسور ( سنسور دور موتور ) باید ظاهری هم چک شود.فشار مدار اولیه سوخت هم با بستن گیج زیر 10 بار قابل اندازه گیرییه .
سلام اقای مهندس من کشنده البرز دارم سوزن هر ۱۰ روز باز میکنم پمپ ساز میگه فشار سوخت بالایه باید چکار کنم ممنون
اگر این فرض پمپ سازدرست باشه ( چون بیشترین خرابی سوزن بدلیل وجود آب در گازوئیل و کیفیت نامطلوب سوخت اتفاق می افته ) با تعویض لیمیتر ریل سوخت ( فشار شکن ) فشار ریل در محدوده استاندارد قرار خواهد گرفت و مشکل حل می شود.البته اطمینان از باز بودن برگشتی ها و عدم وجود مقاومت در مسیر برگشت ( گرفتگی یا کج شدن لوله ها ) هم لازمه.
سلام مهندس خوبی هستید یه سوال داشتم اتوبوس ولوو تیپ سه الارم engine system fauiler میاد ودور موتور از ۱۵ هزاربالاتر نمیره بایدخاموش روشن کنیم تا خوب بشودمشکل چی میتونه باشه
سلام
بیشترین احتمال 1- نقص سنسور دور موتور 2- نقص سنسور دمای سوخت برگشتی 3- گرفتگی فیلترهای گازوئیل و آبگیر
با سلام خدمت شما مهندس عزیز ماشینم الونده دیاگ زدم میگه برگشت گازوئیل زیاده خواستم ببینم برگشت زیاد گازوئیل از چه چیزایی میتونه باشه
سلام
در مرحله اول خرابی لیمیتر ( فشار شکن ) ریل سوخت ، دوم خرابی سوزن ها و یا احتمالا خرابی سوپاپ تنظیم فشار پمپ اصلی می توانند عامل افزایش برگشتی سوخت به باک گردند .
سلام مهندس خسته نباشید پمپ های فشار بالا کامان ریل چند نوع هست و چه شرکت هایی کدام نوع را تولید می کنند.
دانشجو هستم و اطلاعاتی پیدا نمیکنم ممنون میشم راهنمایی کنید.
سلام
انواع مختلفی دارند کوماتسو از نوع پمپچه ای ساخت بوش و دنسو استفاده می کند ، کامینز از نوع ستاره ای و پیستون مثلثی ساخت کامینز استفاده می کند ، کاتر پیلار و ولو نیز از نوع یونیتی ساخت خودشان استفاده می کنند و....
سلام...
اقای مهندس من خودرو جک ۶ تن دارم
ماشین وقتی پارک حدودا یک رب تا ۲۰ دیقه درجا کار میکنه ماشین خاموش میشه برق پشت امپر میمونه تک استارت روشن میشه باز ماشین میخواستم ببینم مدلش همینجوره یا ایراد داره؟!
سلام
بعضی ماشین ها جدید اگر مدت زمان زیادی( معمولا بیش از 7 دقیقه ) در جا در دور سلو روشن بمانند جهت صرفه جویی در سوخت و جلوگیریی از آسیب توربوشارژر و قطعات متحرک موتور سیستم خود بخود خاموش می شود ، البته من در مورد ماشین شما اطلاع دقیقی ندارم که از این سیستم تبعیت می کنه یا یا نه .
سلام مهندس
یه ماشین الوند 6تن دارم که فشار سوختش پایین (روی 187)هست دود سیاه هم میکنه بنظرتون مشکلش چی میتونه باشه و چقدر خرج داره؟
سلام
مشکل پایین بودن فشار سوخت در سیستم کامان ریل عمدتا به یک و یا چند گزینه از موارد ذیل برمی گردد که جهت عیب یابی هر کدام روش های خاصی وجود دارد.
1- کیفیت پایین سوخت
2- کیفیت بد فیلترهای گازوییل (فیلتر اولیه ، آبگیر و اصلی )
3- مشکل در لوله و اتصالات از باک تا پمپ سوخت
4- مشکل پمپ تغذیه و سوپاپ های مربوطه
5- نقص پمپ اصلی و سوپاپ برگشت
6- مشکل سوپاپ فشار شکن ریل سوخت
7- نشتی در قسمت های پرفشار سوخت
سلام مهندس ببخشید اتوبوس پیشرو دیزل دارم خیلی زیاد خاموش میشه تا ترمز کنم خاموش میشه..موتورش کمنزه مدلESLE300
سلام
متاسفانه در مورد این مدل موتور اطلاعاتم کامل نیست .
سلام. اقای مهندس دلیل پریدن سوزن گازوییل در مینی بوس هیوندا چی میتونه باشه
سلام
علت اصلی وجود آب در گازوئیل
سلام.کاوه ۴۲۰ داریم.خطای prv میده .چراغ ش هم زرد.دور موتور هم از ۱۹ یا ۲۰ بالا نمیاد .مشکل از کجاست؟
سلام
متاسفانه لیست کد خطاهای مربوط به کامیون شما را ندارم
سلام خدمت جناب مهندس
ماشین الوند دارم و چند مشکل واسم پیش اومده که بعضی هاش رو همکاران هم اشاره کردند
در کل ماشین من چند وقتی هست که تو جاده زیر فشار و سربایی ها صدای موتور عوض میشه و چق چق میکنه و ماشین از شتاب میفته
بعد که میفته تو سرازیری یا کفی بعد ۱۰ یا ۲۰ کیلومتر درست میشه
سوزنا بازدید شده شیر برقی عوض شده سنسور تنظیم فشار سوخت عوض شده و ...
در ضمن صدای شیر برقی ماشین من در مقایسه باماشین دوستان بیشتره
اگر ممکنه راهنمایی کنید
سلام
بیشترین مشکل در این نوع کامیون مربوط به حساسیت سیستم سوخت رسانی به آلودگی گازوئیل می باشد و متاسفانه گازوئیل موجود در اکثر مناطق دارای آب و آلودگی مواد آلی می باشد.بنابراین توصیه می شود جهت کاهش مشکلات حتما از فیلتر استاندارد استفاده شود و آب گازوئیل قبل از استارت ماشین تخلیه شود ، فیلتر آبگیر نیز مرتب سرویس گردد.
سلام آقای مهندس علت رفتن زیاد گازوییل در موتور چیه مثل اینکه در ۳ دقیقه ۱۰ لیتر
سلام
در موتورهای مختلف میزان گازوئیل برگشتی از سوزنها مشخص و داده شده ، اگر برگشتی شما از مقدار مشخص شده بیشتر است ، احتمالا یکی یا شاید چند سوزن ( بسته به مقدار اضافی سوخت برگشتی ) در حالت بسته گیرپاژ کرده است.
سلام مهندس عرضم به حضورت لودر نیوهلند اخطارfuel metering sc to bat or oc نشانه چیست درضمن دستگاه گاز نمیخوره
سلام
سنسور اندازه گیریی مقدار سوخت ورودی به سوزنها دچار مشکل شده که ممکن است سیم کشی سنسور آسیب دیده ، خود سنسور معیوب شده و یا نرم افزار کنترلر ( ECM ) دچار مشکل شده است.
سلام وقت بخیر مهندس
امکانش هست راه ارتباطی محبت کنید
تلفن تلگرام...
سلام
به ایمیل ارسال شد.
سلام اقای مهندس من شیر برقی پمپ گازوییل رو عوض کردم بازم صدا میده .ماشین هیچ خطایی نداره و شتاب و سرعت و...مثل قبل هستش فقط شیربرقی صدا میده لطفا اگه میشه راهنمایی کنید و یا شماره تماس بدید ممنون
سلام
عرض کردم ، شیر برقی هنگام قطع و وصل کردن مدار صدای مختصری خواهد داشت، اگر صدا غیر طبیعی است باید به فکر عیب یابی بود لطفا صدا را با ماشین های دیگر چک و مقایسه کنید.
اقای مهندس صدای شیربرقی خیلی زیاده و وقتی سوکتش رو جدا میکنم صدا قطع میشه .حالا موندم که شیر برقی رو تعویض کنم یانه. به نظر شما عیب ازسیم کشی نیست؟
سوکت رو که می کشی برقش قطع می شه ، چون برق نیست شیر عمل نمی کنه پس صدایی هم نخواهد آمد.
سلام مهندس علت صدای شیربرقی کامیونت الوند چیه .صدایی شبیه به جرقه برق البته به صورت پیوسته .
سلام
بعلت قطع و وصل مکرر جریان برق ورودی به سلنوئید شیر برقی ، البته این صدا خفیف بود و در صورتی که بصورت تیز شنیده شود احتمالا سیم پیچ سلنوئید نیم سوز شده یا فنر داخلی دچار خستگی شده است ( صدای کوبشی دارد ) .
میشه جواب بدید
سلام
به ایمیل ارسال شد
سلام آقا مهندس میشه شماره تلفن بدید من 20روزه دم تعمیرگاه هستم ولی عیبش رو پیدا نمیکنن
سلام کامان ریل بردم تست شده سالمه
سلام مهندس کامیون الونددارم فشار سوختش خیلی زیاده از برگشت کامان ریل درجا خوب کار میکنه ولی گازش که میدی ریپ میزنه و خاموش میشه بعدش استارت زیاد میخوره تا روشن بشه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
سلام
احتمالا سوپاپ فشار شکن کامان ریل ( لیمیتر ) مشکل پیدا کرده ، ممکن فنرش شکسته باشه
سنسور دمای سوخت برگشتی چیست و کجا نصب میشود
سلام
قسمتی از سوخت ورودی به سوزن که تحت فشار بسیار بالای قرار دارد به مسیر برگشتی هدایت وبه بسمت باک گازوییل بر خواهد گشت اگر دمای این سوخت (برگشتی ) زیاد باشد مکش پمپ اولیه سوخت ( فید پمپ) بعلت منبسط شدن سوخت دچار مشکل خواهد شد که اصلاحا سوخت بریده می شود و موتور در دور بالا با افت قدرت مواجه می شود. سنسور اندازگیری دمای سوخت برگشتی معمولا در ورودی رادیاتور سوخت تعبیه می شود .
سلام مهندس جان.من کامیون فاو دارم.مدتی است وقتی پایم راازروی گاز برمیدارم ویا ترمز میگیرم گازش قطع میشه ودور موتور بیشتر 13بالا نمیاد.هم سوزن بازکردم هم سنسور سه پیچ عوض کردم وهم پدال گاز رو چک کردم درست نشده.درضمن می خواستم ببینم لوله کامان ریل قابل تعمیره یانه؟ممنون میشم راهنمایی کنید گرفتارشدم.
سلام
متاسفانه چون مدار ترمز و برق ماشین شما رو ندارم نمی تونم خیلی کمک کنم ولی به نظرم ایراد می تونه به کنترلر و ای سی ام ماشین شما برگرده ، اما در مورد سوال دوم عرض کنم که داخل کامان ریل لبه نمی کنه نیاز به تعمیر هم نداره قابل تعمیر هم نیست، احتمالا فشار شکن رو خیلی سفت می کنه که محل نصبش خراب می شه
سلام مهندس ممنون از توضیحات قبلی راجع به HUEI اگه امکان داره مقادیر فشار سوخت ورودی به انژکتور ها و فشار ورودی روغن در حالت زیر بار این نوع انژکتور رو برام بفرستید ممنونم
سلام
فشار هیدرولیک ایجاد شده ( روغن ) در عملگر سوزن در دور پایین حدود 60 بار و درحداکثر لود موتور حدود 240 بار می باشد. ( البته بسته به مدل موتور این مقدار ممکن است مقداری متفاوت باشد . )
سلام مهندس علت قطع برق شیر برقی کامیونت الوند چی میتونه باشه
سلام
چون اکثر سازندگان و طراحان سیستم CRI برق را به کنترلر ( ECM ) داده و سپس به شیر برقی ارسال می شود در صورت قطعی ابتدا باید سیم کشی و سپس خود کنترلر چک گردد.
سلام مهندس لطفا اگه مکان داره راجع به سیستم انژکتور HUEI توضیح وراهنمایی بفرمایید ممنونم
سلام
Hydraulically actuated Electronic Unit Injection ( HEUI) : این سیستم در سال 1993 توسط شرکت کاترپیلار معرفی گردید در این سیستم زمان تزریق سوخت و مقدار آن در هر سوزن بطورمستقل ، توسط یک مدار الکترونیک و با استفاده از نیروی هیدرولیک کنترل می گردد، بدلیل مستقل بودن انژکتورها و حذف میل بادامک محرک انژکتور ، فشار سوخت از دور موتور مستقل بوده و در همه دورهای موتور حتی دور پایین ، فشار نسبتامناسب سیستم سوخت رسانی حفظ می گردد. در این سیستم از فشار روغن موتور بجای استفاده از تحریک مکانیکی توسط میل بادامک استفاده شده است .
کاترپیلار از سیستم HEUI درموتورهای 3116، 3126، 3406E استفاده کرده است ، فورد نیز بر روی برخی موتورهای دیزل نصب شده بر روی محصولات خود در فاصله سال 1993 تا 2007 از این سیستم استفاده کرده است .
سلام بنز تک مدل 95 دارم دور موتوراز زمان صفری از 19 الی 20 بالاتر نمیاد
رفتم پمپ ساز نیگه پمپ باید باز بشه و تعمیر بشه
احساس میکنم پمپ بسته هستش
لطفا راهنمایی کنید.
سلام
ممکن است دور استاندارد موتور همین باشد ( حدود 2000 RPM ) با ماشین های مشابه مقایسه کنید اگر دور موتور شما بیشتر از 50 ( RPM) با ماشین های مشابه اختلاف داشته باشد . می توان با تنظیم مقدار پاشش پمپ ( نه تعمیر ) توسط پمپ ساز مشکل برطرف گردد.
سلام مهندس فاو 93دارم که قبلا گفتم که صبحا روشن نمیشود سوزنها را تعمیر کردم لوله کارمل راهم چک کردم بازهم نشد ولی یک شیر یک زرب گزاشتم. روی لوله برگشت سوخت تا میبندم ماشین تک استارت روشن میشود وپیچ فشار شکن برکت سوخت هم چک از راهنمایی تو ممنونم
با سلام خدمت آقای مهندس من یک فاو 93دارم هر روز صبح روشن نمیشه وباید با اتر روشنش کنم بردم پمپ ساز سوزنهای سر بالا چک کرده وشیر برقی هم چک شده لوله از سر باک تا سر پمپ چک شده فیلتر های آبگیر وسر موتور هم چک شده سنسور هوا نو کردم بازهم صبح روشن نمیشه باید با اتر روشنش کنم دلیش رو بهم بگین
سلام
قطعات زیر را به ترتیب چک بفرمائید
1- سوپاپ برگشتی پمپ
2- شیر رلیف پمپ ( فشار شکن پمپ )
3- سوپاپ فشار شکن ریل سوخت ( لیمیتر )
4 - سوزنها
نکته اگر از اتر زیاد استفاده شود ، ضریب تراکم سیلندرها تغییر کرده و راه انداز موتور ( روشن کردن ) بدون اتر مشکل خواهد شد. لطفا از اتراستفاده نکنید .
سلام مهندس جان
دلیل ترکیدن پیاپی لوله سوخت بین پمپ و ریل الوند 8 تن چی میتونه باشه
سلام
1- اگربست و کلیپ لوله درست بسته نشود در اثر لرزش لوله دچار نشتی و ترکیدن می شود.
2-جنس لوله هم اگرخوب نباشد بدلیل فشار بالای سیستم ( 1200 بار ) لوله خواهد ترکید.
3- اگر فشار شکن ریل ( لیمیتر ) درست عمل نکند امکان ترکیدن لوله ورودی سوخت بیشتر از لوله های دیگر( لوله های خروجی به انژکتور ) خواهد بود.
سلام مهندس یه فاو یورو 4 دارم که اول موقع روشن شدن زیاد استارت میخوره روشن میشه وبد کار میکنه میلرزه با چند بار استارت زدن بلاخره روشن میشه اگه موتور سرد باشه یه صدای تق تق هم میده ک با گرم شدن برطرف میشه تو سربالایی هم قدرت ماشین 1 الی 1.5 دنده کم شده قبلا سنسور فشار کامان ریل سفت کرد مکانیک برای یک ما خوب شد ولی دوباره همونجوری شده
سلام
مشکل یا مربوط به مدار سوخت رسانی می باشد یا قطعات اصلی موتور
پله اول بررسی و چک سوپاپ فشار شکن روی پمپ ، صافی ( استرینر ) قبل از پمپ و فشار شکن ریل سوخت است
پله دوم در صورتی که موارد فوق صحیح باشد می بایست چیدمان رینگ های پیستون ، سلامت رینگهای پیستون و تایم بودن سوپاپ ها چک شود .
سلام و عرض ادب
محضر اساتید محترم
به خصوص جناب مهندس دالوند
من حدود 13سال هست که روی موتورهای الکترونیک و سیستمهای سوخترسانی نسل جدید کار میکنم.
مجهز به چند مدل دستگاه دیاگنوستیک.
کاترپیلار-پرکینز-کامینز-دویتس -ولوو
خوشحال خواهم شد اگر کاری باشه انجام بدم.
با احترام
عباس یکرنک
سلام
ممنون و موفق باشید
سلام مجدد
دود سفید توی تمام دور موتور ها ب ای الوند ب چ معنی هست
سلام
عدم کفایت مقدار هوای ورودی به سیلندر ( فیلتر هوای نامناسب ، پارگی جنت ها ، شل بودن اتصالات و... )
خام سوزی گازوئیل
افت تراکم و عدم احتراق سیلندر
سلام مهندس
اگه سوخت سلو دو تا سه سی سی باهم اختلاف داشته باشند
ولی سوخت تخته گاز میزون باشه
روی ماشین چ تاثیری داره؟؟
سلام
اگر حجم موتور بالای 3.5 لیتر باشد ، احتمالا بین 0 تا 30 دور افت دور در دور پایین موتور داریم که قابل چشم پوشی است.
سلام مهندس
سلام مهندس یک سوال فنی دارم
سوزن باز کردم گفت سوختت کم شده فعلا کار کن راهی نداره دلیش چیه با شصتشو یا سرویس یا دیاگ درست میشه سر سوزنها رو نگاه کردم جرم داشت داخل شیار خروجیش ممنون میشم اگه راهنمایی کنین
سلام
بدلیل فشار بسیار بالای سوخت ( بالاتر از 1000 بار در حداکثر بار موتور ) امکان تجمع آلودگی در کانالهای سوزن بسیار کم می باشد. لطفا با سوزن موتورهای بنزینی با فشار کمتر از 4 بار مقایسه نکنید.
خیر با شستشو بر طرف نمی شود
سلام مهندس عزیز
نیسان دیزل سوزنها تعمیر شده ولی همچنان خیلی خیلی دیر روشن میشه
با کمی بنزین توی هوا کش راحت روشن میشه
ایراد چی هست؟؟
سلام
تنظیم نبودن فشار پاشش سوخت ( سوزنها )
دفرمگی ( تغییر شکل داخلی ) سر سیلندر و یا تاج پیستون در نتیجه تغییر ضریب تراکم ( بدلیل استفاده از بنزین )
عدم چیدمان صحیح رینگ ها روی پیستون و پایین بودن تراکم سیلندر