مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert
مهندسی دالوند  Dalvand Engineering

مهندسی دالوند Dalvand Engineering

وبلاگ فنی و تخصصی ماشین آلات سنگین Machinery Technics & Diesel Expert

آشنایی با سیستم سوخت رسانی CRI ( کامان ریل )

 

 

 

در موتورهای جدید از سیستم سوخت رسانی CRI ( کامان ریل ) استفاده می گردد . در این سیستم ها بر خلاف سیستم های ردیفی ساده که بالاترین فشار پاشش در آن حدود 240 بار می باشد  کمترین فشار 400 بار بوده که هنگام تحت بار قرار گرفتن دستگاه تا  1200 بار بالا خولاهد رفت. 

 

در این سیستم همه انژکتورها به یک انباره مشترک ( ریل ) سوخت متصل شده اند سوخت تحت فشار در این انباره تا ورودی انژکتورها موجود می باشد که کنترلر با لحاظ شرایط کاری دستگاه که از حسگرها مرتبط دریافت داشته است میزان فشار پاشش را با استفاده از عملگرهای پمپ ( پمپچه ها ) تنظیم و مقدار پاشش را با تحریک یونیت انتهای سوزن کنترل می کند.

 

 

 

بدلیل افزایش فشار پاشش در این سیستم میزان مصرف سوخت بیش از 30 درصد و میزان گازهای آلایند تا 70 درصد ( بسته به نوع دستگاه ) کاهش یافته است .  

 

در این سیستم داده های مورد نیاز کنترلر ( ECM ) از طریق حسگرهای مختلف موجود بر روی موتور مانند سنسور وضعیت میل لنگ ( نصب بر روی فلایویل ) سنسور موقعیت میل بادامک ( نصب بر روی پمپ انژکتور یا همان ساپلای پمپ ) سنسور دمای گازوییل برگشتی ، سنسور فشار روغن ، سنسور فشار دمش توربوشارژر ، سنسور دور موتور و... تامین می گردد.  

 

 

 

این داده ها توسط کنترلر پردازش شده ، فشار و مقدار مورد نیاز سوخت بوسیله میزان جریان الکتریکی که به عملگرها فرستاده می شود کنترل می شود.

 

 

 ساپلای پمپ   

 

سنسورهای اصلی این سیستم : جی سنسور ( G ) حسگر موقعیت میل بادامک ، ان ایی سنسور ( NE ) حسگر موقعیت میل لنگ ، سنسور کامان ریل حسگر فشار سوخت موجود در ریل سوخت و سنسور موقعیت پدال گاز.

 

 

نمونه سوزن CRI

نظرات 264 + ارسال نظر
عظیم چهارشنبه 3 خرداد 1396 ساعت 10:18

سلام و درود فراوان خدمت مهندس دالوند
عظیم قاسمی هستم کارشناس مکانیک ماشین آلات از دانشگاه هپکو و دانشگاه راه و شهرسازی تهران
تکنسین ماشین آلات با سابقه در نمایندگی هپکو
09199052201

سلام ، زنده باشی

طاهر عبدالله نژادیان دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 ساعت 00:10

سلام مهندس من خودم مکانیک هستم من روی یک دستگاه بیل مکانیک المانی به نام سه نبوگین موتور این دستگاه کومنز یا همام کوماریل است هر کاری میکنیم روشن نمیشود سیستم برق دهی درست انژکتور هایش تازه تعمیر اما این دستگاه روشن نمیشود از لطفتون ممنونم اگه جواب بدی

سلام ، بستگی به نحوه استارت خوردن دستگاه دارد اگر دستگاه در زمان استارت دود دارد و روشن نمی شود سیستم برق و یا تایمینگ موتور ( سنسور مربوط به میل لنگ و میل سوپاپ ) می بایست بررسی گردد اگر دود سفید است باید سنسور بوست و سنسور هوا بررسی گردد ، اگر دود ندارد باید برق سوزنها و کنترلر ( ECM ) چک شود .

رسول فانی دوشنبه 28 فروردین 1396 ساعت 01:28

جناب مهندس دانلود
بسیار ممنون و سپاسگزارم که بزل لطف فرموده وبا حوصله برای اینجانب وقت گرانبهاتان صرف نمود و بطور کاملا فنی جواب مشکل بنده را دادید واقعا دستتان درد نکند شما انسان شریفی هستید بازهم صمیمانه دست شما را می‌بوسم رسول فانی

سلام
سپاسگزارم و انجام وظیفه است

رسول فانی شنبه 26 فروردین 1396 ساعت 23:43

با درود
جناب مهندس در رابطه با سیستم سوخت رسانی اتوبوس ولو تیپ ۳ که کامان ریل میباشد نزدیک به ۱۸ ماه هست که نتوانستم عیب موتور که وقتی خاموش میکنیم حتی بلا فاصله هم بخواهیم روشنش کنیم هر چه استات هم بخورد روشن نمی شود وبرای اینکه بتوانیم روشنش کنیم ابداعا یک شیر سر راه برگشت سوخت که به باک میریزد قرار دادیم به محض بستن آن شیر با کمترین استارت روشن میشود با وجود اینکه انژکتور ها تست کردیم و سلامت هستند دو عدد پمپچه ها وprvکه مابین دو پمپچه قرار دارد را هم تست کردیم حتی سوپاپ فشار شکن ته ریل هم تست کردیم حتی پایه فیلتر گازویل هم تست کردیم ولی متاسفانه این نقیصه را نتوانستیم بر طرف کنیم لذا از جنابعالی با کمال احترام تقاضا دارم با وجود مشغله زیاد بر سر اینجانب منت نهاده ودر صورت امکان بنده را راهنمایی فرمائید سپاسگزارم فانی

سلام ؛ با توجه به توضیحات جنابعالی ، علت دیر روشن شدن تخلیه فشار ریل سوخت و کاهش فشار داخلی کامان ریل می باشد. لذا با تعبیه شیر مذکور به طور دستی جلوی تخلیه فشار گرفته شده و فشار در کامان ریل حفظ می گردد. سازندگان این سیستم مانند بوش ، زکسل و کوماتسو جهت حفظ فشار درونی کامان ریل از شیری بنام لیمیتر پرشر ( سوپاپ فشار شکن ته ریل ) استفاده می کنند که همانند شیر رلیف ( فشار شکن ) در سیستم های هیدرولیک کار تنظیم فشار و تخلیه فشار اضافی را بر عهده دارد در صورت نقص شیر مذکور فشار ریل بطور آنی پس از خاموش کردن تخلیه و روشن شدن ماشین با دشواری روبرو خواهد بود لذا اصلی ترین مضنون همین شیر می باشد. سایر قسمتهایی که می تواند تخلیه فشار را سبب شوند به شرح ذیل می باشند 1- نشت داخلی انژکتورها( انژکتور در ظاهر سالم است و می بایست برگشتی آن چک گردد. ) 2- معیوب شدن شیر دلیوری پمپچه ها ( سوپاپ تحویل ) که البته این دو مورد بدلیل تخلیه آرام فشار روشن نشدن پس از چند دقیقه توقف ، اتفاق افتاده و با چند استارت ماشین روشن خواهد شد .

محسن مهرمند دوشنبه 21 فروردین 1396 ساعت 23:24

سلام ، استاد ما یه بیل 600 کوماتسو خط 7 داریم که بعد تعمیر موتور وقتی موتور سرده تا دو ساعت خوب و بدون مشکل کار می کنه ولی بعد گذشت این زمان موتور شروع به لرزش و دود کردن می کنه و لیور ها کند میشن و خطای زیر رو می دن

AD10MB : Rail press. too low
AD10LC : Rail press low

سلام ، علت به عیبوب احتمالی زیر را مربوط می شود.

1- If any other error code or failure code is displayed, carry out troubleshooting for it first.
2- Fuel used improper Fuel used may be improper. Check it directly.
3- Fuel low-pressure circuit device defective
*low-pressure circuit device may be defective. Referring to Note 1, carry out troubleshooting.
4- Fuel filter/strainer clogged,The fuel filter/strainer may be clogged. Referring to Note 2, carry out troubleshooting.
5- Electrical system of fuel supply pump PCV1 defective, Carry out troubleshooting for error codes [E970], [E971], [E974], and [E975].
6- Fuel supply pump defective The fuel supply pump may be defective. Check it directly.
7- Common rail fuel pressure sensor defective, The common rail fuel pressure sensor may be defective. Check it directly.
8- Pressure limiter defective The pressure limiter may have a mechanical defect. Check it directly.

مهدی جمعه 8 بهمن 1395 ساعت 22:58

سلام دوستان
من چند وقته ی مشکل خوردم با ی موتور دیزل ١٠١٣ در خصوص سوخت رسانیش؟!

سلام ؛ لطفا در مورد مشکل رخ داده بیشتر توضیح بفرمایید.

Miladmolayee یکشنبه 31 مرداد 1395 ساعت 12:22

سلام خسته نباشید.من امسال دیپلم مکانیک گرفتم و کنکور دادم خواستم بپرس آموزش این دوره ها در کدوم دانشگاه ها صورت میگیره،و من باید چه رشته و شاخه ای انتخاب کنم بعد ورود ب دانشگاه؟

سلام ، ممنون ؛ بصورت خیلی مختصر در دانشگاههایی که رشته مکانیک ماشین های کشاورزی ، یا مکانیک ماشین های راهسازی تدریس می شود ارائه می گردد.

مصطفی صمدی جمعه 15 مرداد 1395 ساعت 23:03

سلام استاد دالوند
حال شما چطوره؟ خوب هستین انشاا...؟
از اوضاع شرکت چه خبر؟
اومیدی هست دوباره برگردیم سر کار

حسن جهانی پنج‌شنبه 3 تیر 1395 ساعت 22:38

استاد دوره اموزش کامان ریل داشگاه صنعتی شریف به نظر شما خوب هست که ثبت نام کنم. ویاد میدن؟

با سلام
متاسفانه از سرفصل های دوره ، محتوا، استاد ، تئوری یا عملی بودن دوره اطلاعی ندارم .

امیرحسین سه‌شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 01:18

سلام من مشغول به کار در پمپ سازی ، در خیابان قزوین هستم ، می خواستم بدونم ، کامان ریل دوره آموزشی هم داره آیا؟
با تشکر

سلام ؛
نه متاسفانه فعلا دوره آموزشی فقط برای پرسنل نمایندگی برگزار می شود

علیرضا نظر آهاری شنبه 1 اسفند 1394 ساعت 10:35

استاد سلام،دلم برات تنگ شده،خیلی دوست دارم شمارو ملاقات کنم اما میدونم مسئولیت سنگین و شلوغی سر شما در آموزش اومدن من باعث اتلاف وقت گران بهاء تون میشه مطالب ارزش مند شما در بالا بسیار جالب و مکفی بود .دست مریزا. ای کاش میشد تحصیل من تو دانشگاه تا در دوره کارشناسیم با شما بود.نظر من به نمایندگی از همه بچه ها بود در مورد شما .
من اا...توفیق for you

سلام
شما و همه بچه ها لطف دارین !
ممنون

ایوب پنج‌شنبه 10 دی 1394 ساعت 07:45 http://ehsasepak_65@yahoo.com

سلام خسته نباشید.
من دستگاه بیل مکانیکی دوسان230دی ایکس دارم.این دستگاه دارای موتور کامانریل میباشد.آیا خطای سنسور هوا که روی منیفول هوا بسته شده تاسیری روی روشن شدن موتور در اول تایم کاری داره.
این دستگاه مدل2010میباشد و ساعت کارکرد5000ساعت دارد.
اول تایم کاری روز به سختی روشن میشه ولی به محض روشن شدن اگه خاموش کنی با تک استارت روشن میشه.خواهشن راهنماییم کنید.
من خودم مکانیک دستگاه راهسازی هستم.

سلام
بله امکان چنین موضوعی وجود دارد ولی پیشنهاد می شود اول سوپاپ فشار شکن کامان ریل ( لیمیتر ) و سوپاپ اورفلو روی پمپ چک شود ، زیر این دو سوپاپ در صورت نقص ، در توقف و خاموش بودن طولانی موتور سبب تخلیه سوخت و خالی شدن کامان ریل و در نتیجه روشن شدن سخت موتور پس از چندین استارت خواهد شد. لذا پیشنهاد می شود فشار مدار اولیه سوخت با بستن درجه بر روی فیلتر اولیه و استارت زدن چک شود حداقل این مقدار 1.5 بار باید باشد .

محمد جواد جمعه 8 خرداد 1394 ساعت 00:27

سیستم سوخترسانی اسکانیا c12چه مدلیه و ساپلای پمپ داره؟؟

علی دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 22:15

سلام میخواستم فشار پاشش تمام انژکتور هارو بدونم.ممنون

سلام ، بسته به دور موتور از400 تا 1195 Bar

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد