-
آیا افزایش مقادیر مواد افزودنی روغن Additives باعث افزایش کیفیت روغن می گردد؟
جمعه 18 مرداد 1392 15:36
Advice for Improving Oil with Additives توصیه های پیرامون مواد افزودنی و کیفیت روغن We’ve always heard that increasing the percentage of a certain additive can improve one property of an oil while at the same time degrade another. Is this true? همیشه شنیده اید که گفته می شود افزایش درصد برخی مواد افزودنی یک روغن در...
-
انواع پمپ های هیدرولیک بکار رفته در دستگاههای کوماتسو
جمعه 18 مرداد 1392 15:35
کوماتسو عمدتا در ماشین آلات خود از دو نوع پمپ های دند ه ای ساده ، دنده ای دو طبقه و پیستونی دبی متغیر و ثابت که معمولا دو طبقه اند ( دو پمپ در یک بلوک ) استفاده می کند در زیر بطور خلاصه مزایا و معایب هر کدام از این دو نوع را فارغ از میزان دبی و اندازه پمپ بررسی می کنیم و در ضمن به سیستم کد گذاری و معانی علایم بکار...
-
موتورهای شش زمانه Six - Setroke Engine
پنجشنبه 10 مرداد 1392 12:08
The majority of the actual internal combustion engines, operating on different cycles have one common feature, combustion occurring in the cylinder after each compression, resulting in gas expansion that acts directly on the piston (work) and limited to 180 degrees of crankshaft angle . روش تولید قدرت و حرکت در بیشتر...
-
آنالیز روغن Oil analysis : منابع ذرات فرسایشی موجود در روغن
پنجشنبه 3 مرداد 1392 23:15
Sources of Wear Metals in Oil Analysis The following tables are a guide to the sources of wears metals detected by oil analysis. these are general standard and information, so consult your equipment manufacturer for specific guidelines. جداول زیر را می توان بعنوان راهنمای منابع و منشاء ورود ذرات موجود در روغن قسمتهای...
-
نت ( نگهداری و تعمیرات ) بخش اول
پنجشنبه 3 مرداد 1392 22:55
فن نگهداری و تعمیرات ( نت ) چیست؟ نگهداری : به هرگونه تلاشی که قبل از خرابی با هدف پیشگیری از وقوع عیب، محافظت از سلامت دستگاه و حفظ وضعیت مطلوب ماشین انجام گیرد ، اتلاق می گردد . و تعمیر به هر اقدامی که به منظور بازیابی سلامت و بازگشت ماشین به وضع مطلوب انجام گیرد ، گفته می شود. عوامل خرابی ماشین آلات : الف - به دلیل...
-
چرا هیدرولیک ؟
پنجشنبه 3 مرداد 1392 22:28
چرا استفاده از سیستم هیدرولیک در دستگاهها بیشتر شده است ؟ 1- انعطاف پذیری بیشتر نسبت به سیستم مکانیکی (تسمه ، زنجیر، دنده ،گاردان ،کوپلینگ و غیره ) که شامل قابلیت برگشت پذیری و عملکرد در سرعتهای مختلف است . 2- قابلیت افزایش نیرو : می توان بوسیله سیستم هیدرولیک ، نیرو را تا صدها برابر افزایش داد . 3- راندمان بالاتر :...
-
نقش دما در خرابی های زودرس سیستم های هیدرولیک
یکشنبه 30 تیر 1392 08:14
High hydraulic fluid temperature - how it causes premature failures I was asked recently to conduct failure analysis on two radial piston hydraulic motors that had failed well short of their expected service life. Inspection revealed that the motors had failed through inadequate lubrication, as a result of low fluid...
-
مشخصات لاستیک
شنبه 29 تیر 1392 12:56
روی دیواره بیرونی هر تایر، اعداد و کدهای درج شده است که در حقیقت شناسنامه لاستیک خودرو هستند. در شکل مفهوم این علائم بیان شده است. در ادامه به شرح برخی از مهمترین آنها میپردازیم. الف) اندازه تایر اندازه لاستیک خودرو با علائمی همچون4 P185 /60R13 نشانداده میشود . که بدین معنی میباشد : P = تایر خودروی شخصی 185= پهنای...
-
آیا شارژ نیتروژن در لاستیک بهتراز هواست
شنبه 29 تیر 1392 12:40
Nitrogen: A Noble Gas? As you can see, there are days when you just have to get your car off the ground and this was one of those days as the Altima was due for a tire rotation . My buddies up at Tire Town have taught me well and I religiously rotate my tires every 6000 miles, no longer than that, and it really seems...
-
روغن موتور مناسب
شنبه 29 تیر 1392 10:47
یک روغن موتور خوب باید دارای ویژگی های ذیل باشد : بالا بودن شاخص گرانروی پایداری در برابر اکسیداسیون نقطه ریزش پایین Low Pour Point پایین بودن فراریت Low Volality داشتن گرانروری (Viscosity) مناسب تحت شرایط ذیل فراهم خواهد شد : بالا بودن عدد شاخص گرانروی نقطه اشتعال بالا (High Flash Point) نقطه ریزش پایین (Low Pour...